راهنمای سفر به مالزی

کدخبر: 2380534

به عنوان مردی که تازه داره پا به 30 سالگی میذاره و عاشق سفر کردن و سر درآوردن از فرهنگ مردم یک کشور هستش،  این دفعه تصمیم گرفتم برای اولین بار تولدم را در یکی از سفرهایم جشن بگیرم. از اونجایی که مدت ها بود که فقط به کشورهای همسایه سفر می کردم تصمیم گرفتم این سری پارو از کشورهای همسایه فراتر بذارم و تور مالزی رو مقصد تولد 30 سالگیم انتخاب کردم.

قبل از سفر، یه سر به سایت های تور و گردشگری زدم تا بتونم بهترین زمان برای سفر به مالزی رو انتخاب کنم.

اولین چیزی که نظرم رو جلب کرد، موقعیت جغرافیایی این کشور بود و دوست دارم اول از همه در مورد این موضوع براتون بگم. کشور مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا ست که بوسیله دریای چین به دو قسمت تقسیم شده و هر دو بخش کاملا شبیه به هم هستند. اینکه تصمیم بگیرم به کدام بخش این کشور سفر کنم برام سخت به نظر می اومد.

با این حال گفتم یه نگاهی به آب و هوای این کشور هم بندازم. با یکم خوندن متوجه شدم که به طور کاملا تصادفی دارم در بهترین زمان ،فصل پاییز، به این کشور سفر میکنم!

 اغلب سایت های گردشگری تور مالزی پاییز و تور زمستان مالزی را پیشنهاد کرده بودند. بنابراین، فقط کافی بود که کار نهایی رو انجام بدم، خرید بلیط ! 

بعدش رفتم سراغ هتلی که قرار بود شب رو در اونجا بگذرونم. چون موضوع هتل های لوکس از علاقه مندی های من بود، بنابراین قبل از اینکه بخوام در مورد هتلم بدونم ظاهرا اطلاعات کافی رو داشتم.

با یکم اسکرول کردن فهمیدم که تور مالزی در دوتا هتل برگزار میشه، یکی در هتل "ماندارین" و اون یکی در هتل "وستین". با اطلاعاتی که از قبل داشتم و یکم سرچ کردن متوجه شدم که هردو هتل امکانات و خدمات مشابه و لوکسی مثل 5 تا 10 سالن غذاخوری با انواع و اقسام غذاهای محلی مالزی و بین المللی، استخر روباز، وای فای پرسرعت رایگان و چند سالن بدنسازی ارائه میدن و با برنامه های متنوع توریستها و مسافران رو سرگرم می کنن.

بشخصه برای منی که یه جا آروم قرار ندارم، موقعیت مکانی و مهمتر از اون دسترسی ها به هتلی که اقامت دارم یه موضوع حیاتیه. بنابراین تصمیم گرفتم هتل وستین رو برای اقامت انتخاب کنم. 

 

از اونجایی که کشور مالزی جزو کشورهای اتحادیه اروپا نیست، برای منی که یک شهروند ایرانی هستم، نیازی به اخذ ویزا نبود. پس به راحتی می تونستم بلیط تور لحظه آخری مالزی رو با یک کلیک بخرم!  بهتر از اینکه بتونم هر چه سریعتر به این کشور پیشرفته و مدرن سفر کنم، ارزان بودن تور لحظه آخری مالزی ،که تازه تخفیف خورده بود، حسابی حالمو سر جاش آورده بود. با پرواز مستقیم ایرلاین ماهان، نزدیک به 8 ساعت خودم رو با دیدن فیلم و سریال مجاز، کتاب و آهنگ سرگرم کردم تا بالاخره هواپیما تصمیم به نشستن در پایتخت مالزی، فرودگاه "کوالالامپور"،  گرفت. 

با خودم گفتم: " بزن بریم یه کشور دیگه رو هم فتح کنیم." 

کوله قرمز-خاکستری ام رو روی پشتم انداختم و آماده فتح این کشور مدرن شدم.

برای اولین قدم تصمیم گرفتم که برم تو دل شلوغی ها و با تست کردن یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی مالزی با فرهنگ مردم این کشور آشنا بشم. همینطور که با کوله پشتی قرمزم قدم می زدم به چهره های ساکنین کوالالامپور نگاه می کردم. به نظر مثل بقیه کشور های جنوب شرقی آسیا،از هر قوم و تباری در این شهر دیده می شد. 

اولین رستوران محلی که دیدم رو وارد شدم. سر میزی که دید کاملی به کل فضای رستوران داشت نشستم و برای سفارش غذا مثل همیشه از زبان انگلیسی برای ارتباط برقرار کردن با گارسون استفاده کردم و خداروشکر تونستیم دست و پا شکسته منظورم همو بفهمیم. وقتی از گارسون پرسیدم که چه غذایی رو برای مسافر شکمو و بدغذایی مثل من پیشنهاد میکنه، بهم " ناسی لِمِک" رو پیشنهاد کرد. 

در اون حین یک دفعه چشمم به مرد تاجر میز کناری افتاد. بخاطر اینکه توی کار تجارت و راه اندازی کسب و کار هستم، تصمیم گرفتم سر صحبت رو باهاش باز کنم و در مورد فرهنگ و قومیت های مختلف مالزی بپرسم. 

چیزی که از گفت و گو با این تاجر فهمیدم این بود که اقوامی که در مالزی ساکن هستند از مالایی ها گرفته تا چینی ها و مردمان جنوب آسیا در مالزی اقامت دارند و با این حال تعداد کمی اروپایی ، آمریکایی ،عرب و تایلندی هم در مالزی به چشم میان. تاجر پیر تاکید می کرد که قوم مالایی نسبت به باقی اقوام پرجمعیت تر هستن و قدرت سیاسی بیشتری هم دارند و به همین دلیل زبان اصلی مالزی "مالاِیی" هست. 

کمی بعد که مشغول خوردن غذا شدیم و باورتون نمیشه اگه بگم که چقدر غذای خوشمزه ای بود و با ذائقه ایرانی ما همخوانی داشت. این غذای خوشمزه ترکیبی از برنج، میگو، تخم مرغ آب پز، سس و سبزیجات تازه بود. پیشنهاد میکنم حتی برای یکبارم که شده این غذا رو امتحان کنید.

00

توی این چهار روز سفری که داشتم سعی کردم حتی یکدونه از جاذبه های سنگاپور رو از قلم نندازم و به جرات میتونم بگم که به بازدید پر گردشگر ترین ها و بناهای فرهنگی-تاریخی مثل ساختمان سلطان عبدالصمد، معبد تیان هو،محله چینی ها، بازار مرکزی کوالالامپور، غارهای باتو رفتم.

بین این همه جاذبه فرهنگی-تاریخی فوق العاده اگه دوباره بخوام به مالزی سفر کنم، که مطمئنم خیلی طول نمیکشه، قطعا به بازدید "غارهای باتو" و معبد تیان هو" میرم. به شما هم پیشنهاد میکنم که حتما هر طور که شده به دیدن این دوتا جاذبه برید چراکه به قدری این دو بنا از لحاظ فرهنگی و تاریخی غنی و جذاب هستن که ارزش هزاران بار دیدن رو دارن!

00

بالاخره روز چهارم رسید و دیگه وقت برگشتن بود. 

تا این بخش سفر، کادوی تولد 30 سالگیم، همه چی داشت به خوبی پیش میرفت ولی وقتی که به فرودگاه رسیدیم متوجه شدم که کوله پشتی خاکستری-قرمزم نیست!

با کلی دردسر و چندین ساعت معطلی و گشتن همراه با مامور های فرودگاه، بالاخره با پیگیری ها و کمک اژانس هواپیمایی مهروگشت، که باهاشون تصمیم به این سفر فوق العاده گرفته بودم، تونستم کوله پشتی نازنینم رو به راحتی و در کمتر از 1 ساعت پیدا کنم.

 و در اینجای کار بود که متوجه شدم که چقدر انتخاب آژانس هواپیمایی که انتخاب می کنید، در کیفیت سفری که تجربه می کنید اثر گذار و مهمه. 

اینم از تجربه سفری که من رفتم. امیدوارم که خوشتون اومده باشه. 

 به نظرتون برای سفر بعدی کدوم مقصد گردشگری رو انتخاب می کنم؟

 

ارسال نظر: