هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال ۱۴۰۳ چقدر است

کدخبر: 2380492

هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال 1403 به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. همه ما انسان‌ها بعد از گذراندن ساعت‌های کاری دوست داریم به‌جایی به نام خانه برویم و در آنجا استراحت کنیم. برای ساخت یا خرید خانه اغلب ما تمام عمر کار می‌کنیم تا بالاخره بتوانیم آشیانه‌ای برای خود بسازیم. به‌منظور ساخت هوشمندانه خانه ابتدا باید هزینه‌های آن را در نظر بگیریم.

تورم در کشور ما متأسفانه بیداد می‌کند و روی موارد مختلفی تأثیر می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان به صنعت ساخت وساز اشاره کرد. این مسأله باعث می‌شود تا ساخت‌و‌سازگران و حتی مردم معمولی قبل از ساخت ملک به فکر برآورده هزینه‌ها باشند.

حتی اگر قصد خرید خانه در رشت یا هر شهری دیگری را داشته باشید، باید به هزینه‌های ساخت توجه کنید؛ چون هزینه‌ها قیمت اصلی یک ملک را مشخص می‌کنند. با در نظر‌گرفتن هزینه‌ها کمتر در دام کلاهبرداران می‌افتید و مطابق با یک برنامه‌ریزی مناسب برای ساخت یا خرید ملک اقدام می‌کنید.

بررسی هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال ۱۴۰۳

در برآورد هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال ۱۴۰۳ باید به فاکتور‌های مهمی توجه داشته باشید که عبارت هستند از :

خرید زمین

اولین کاری که برای ساخت خانه باید انجام دهید، خرید زمین است. زمین‌ها بر اساس موقعیتی که در آنجا قرار گرفته، متراژ و ... قیمت‌های متنوعی دارند. شما باید یک زمین 100 متری برای ساخت یک خانه 100 متری بخرید و مقداری از آن را به‌عنوان بنا و بخشی دیگر را به‌عنوان زیربنا در نظر بگیرید.

وقتی که از هزینه ساخت یک خانه 100 متری صحبت می‌کنند، معمولاً هزینه‌های خرید زمین را در نظر نمی‌گیرند؛ در صورتی که زمین یکی از مهمترین شاخه‌ها در تعیین بودجه است.

Picture2

گرفتن مجوز‌های لازم

شما برای ساخت ملک باید پروانه ساختمانی و مجوز‌های لازم را دریافت کنید. برای این کار باید به شهرداری محله‌ای که زمین در آنجا قرار دارد، بروید و با ارائه مدارک لازم مثل برگه‌های تعهد کارفرما، برگه‌های مالیاتی، نقشه عملکردی – اجرایی، برگه تعهد محاسبات برگه تعهد نظارت و ... برای دریافت مجوز درخواست دهید.

بعد از تهیه مدارک لازم نوبت به برآورد هزنیه‌ها برای گرفتن مجوز است. معمولاً هر ساله 30 درصد به هزینه‌های دریافت مجوز اضافه می‌شود، بنابراین هر چه سریعتر باید برای دریافت مجوز‌های مربوطه به شهرداری منطقه بروید.

شهرداری ابتدا تعداد طبقه‌ها و نقشه ساخت‌و‌ساز را از شما درخواست می‌کند و سپس بر اساس آنها هزینه‌ها را می‌گوید. شما باید این هزینه‌ها را تمام و کمال بپردازید. شهرداری برای ساخت بنا در برخی محدوده‌ها تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرد که به‌منظور کاهش هزینه‌های مجوز‌ها می‌توانید خانه خود را در آنها بسازید.

Picture2

خرید مصالح مورد نیاز

قیمت آپارتمان در گیلان یا سایر شهر‌های ایران را مصالح استفاده‌ شده در آنها تعیین می‌کند. معمولاً برای ساخت یک خانه از مصالح متنوعی استفاده می‌شود تا بنا به مرحله بهره‌برداری برسد. انواع مصالح مصرفی در ساخت خانه‌های 100 متری عبارت هستند از :

آهن

برای هر متر مربع از ساختمان ویلایی با اسکلت فولادی خود نیاز یه 70 تا 75 کیلوگرم آهن دارید. فاکتور‌های مختلفی روی قیمت این مصالح تأثیر می‌گذارند که از جمله آنها می‌توان به حجم عرضه و تقاضا، نرخ ارز، فصل ساخت‌و‌ساز، نوسانات بازار جهانی و ... اشاره کرد.

اگر می‌خواهید یک خانه 100 متری بسازید، به حدود 8 تن آهن نیاز دارید.

میلگرد

اگر می‌خواهید یک متر مربع از یک ویلا را با اسکلت بتنی بسازید، نیاز به 50 کیلوگرم میلگرد دارید. برای ساخت یک ویلای 100 متری نیز نیاز به 5 تن میلگرد است.

بتن

مقدار بتن لازم برای ساخت ملک به ازای هر متر مربع از ساختمان 0.4 متر مکعب بتن است. شما باید حتماً به کیفیت و عیار بتن توجه داشته باشید تا ساختمان استحکام کافی داشته باشد.

تیرچه

شما برای ساخت هر متر مربع از ملک نیاز به 1.4 متر مربع تیرچه دارید.

یونولیت

یونولیت مصالحی برای عایق‌سازی ساختمان است که در هر متر مربع از ملک نیاز به 0.8 یونولیت است.

دستمزد نیروی انسانی

دستمزد نیروی انسانی نیز از جمله مهمترین فاکتور‌های تاثیر گذار در هزینه‌های ساخت یک ملک 100 متری است که روز‌به‌روز تغییر می‌کند. شما باید هر چه سریعتر برای استخدام نیروی انسانی اقدام کرده و ملک خود را بسازید تا مبادا دستمزد‌ها افزایش پیدا کنند و ضرر کنید.

شما باید 30 تا 35 درصد از مبلغ مورد نیاز برای ساخت هر متر مربع از ساختمان را به دستمزد کارگران اختصاص دهید.

Picture2

هزینه ساخت در انواع خانه ویلایی چقدر است؟

هزینه‌ های ساخت انواع ویلا‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. شما باید از هزینه ساخت هر یک از این ساختمان‌ها اطلاعاتی به دست‌آورید تا در برآورد هزینه‌ها مشکلی به‌وجود نیاید:

ویلای فلت

در این نوع ویلا تمام بخش‌های خانه فقط در یک طبقه ساخته می‌شوند، بنابراین نیازی به صرفه هزینه‌های اضافه برای آنجا نیست؛ در سال 1403 حدود 1.5 تا 1.8 میلیارد تومان است.

ویلای نیم پیلوت

به ویلا‌هایی که مابین ویلای دوبلکس و فلت هستند، نیم پیلوت می‌گویند که به اصطلاح به‌صورت یک و نیم طبقه ساخته‌شده‌اند. در این ویلا‌ها از تعداد پله‌های کمتری استفاده می‌شود.

هزینه ساخت ملک نیم پیلون در سال 1403 حدود 2.4 تا 4.4 میلیارد تومان است.

ویلای دوبلکس

در ویلای دوبلکس از 2 طبقه استفاده می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود که هزینه‌ها بیشتر شوند. در طبقه دوم ویلا‌های دوبلکس تمام امکانات یک خانه به جزء آشپزخانه وجود دارد، بنابراین نمی‌توان تفاوت زیادی بین آن با خانه‌های اصلی قائل شد.

هزینه ساخت یک ویلای دوبلکس در سال 1403 حدود 1.8 تا 2 میلیارد تومان است.

ویلای تریبلکس

ویلای تریبلکس در واقع یک ملک با 3 طبقه است که همه آنها به یک مالک تعلق دارند. در برخی از این خانه‌ها حتی از آسانسور نیز استفاده می‌کنند تا جابه‌جایی بین طبقه‌ها راحتتر باشد. خانه‌های تریبلکس اغلب جزء مجهزترین ویلا‌ها هستند که امکانات مختلفی دارند و با چشم‌انداز زیبا هر کسی را مجذوب خود خواهند کرد.

هزینه ساخت ویلای تریبلکس در سال 1403 حدوداً بالای 3.5 میلیارد تومان است.

هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال 1403 به چه فاکتور‌هایی بستگی دارد؟

هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال 1403 به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. در ابتدا شما باید نوع ویلا یا ملک را مشخص کنید؛ مثلاً اگر می‌خواهید خانه را به‌صورت یک طبقه بسازید، قاعدتاً نیاز به صرفه هزینه‌های کمتری نسبت به ساخت خانه‌های دوبلکس یا تریبلکس دارید. همچنین باید متراژ، مصالح، دستمزد کارگران و هزینه‌های مجوز‌ها را نیز در نظر بگیرید که هر کدام از آنها می‌توانند بخشی از بودجه شما را صرف کنند.

هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال 1403 هر چه که باشد، شما باید حداقل یک بودجه 1.5 تا 2 میلیاردی برای ساخت آن در نظر بگیرید تا مبادا در حین ساخت ملک با کمبود بودجه مواجه شوید. برای ساخت ملک نیز می‌توانید وام مسکن بگیرید یا با خرید زمین مناسب در هزینه‌های ساخت‌و‌ساز صرفه‌جویی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید در این زمینه از کارشناس‌های ساخت‌و‌ساز یا مشاور املاک حرفه‌ای و البته معتمد کمک بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما داشته باشند.

 

ارسال نظر: