چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم

کدخبر: 2380451

چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم؟ یکی از چالش هایی است که صاحبان استخر بادی با آن مواجه اند. یکی از محبوب‌ ترین فعالیت‌ های خانوادگی در روزهای گرم سال به ویژه در تابستان، استفاده از استخرهای بادی است؛ زیرا این محصول علاوه بر نصب و راه اندازی آسان، قابل حمل بوده و می توان از آن در هر مکانی استفاده کرد. اما از آنجایی که دریچه ورودی و خروجی هوا در استخر بادی یکی است، تخلیه باد باید با کمی دقت انجام شود زیرا زبانه اطمینانی که در این دریچه وجود دارد، اجازه نمی دهد تا باد استخر به سادگی خارج گردد. لذا در صورتی که باد استخر بادی به صورت کامل تخلیه نشود، جمع آوری و نگهداری آن سخت خواهد بود. در این مقاله روش هایی معرفی خواهند شد که پاسخ سوال چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم، در آن ها نهفته اند.

تخلیه باد استخر به کمک پمپ برقی

Picture1

اصولی ترین روش تخلیه باد استخر، استفاده از پمپ باد برقی است که بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن انجام می شود و البته روشی ایمن نیز محسوب می گردد. این روش در چندین مرحله انجام می شود که عبارتند از:

  • تخلیه آب

ابتدا، باید آب استخر خالی شود. این کار را می ‌توان با استفاده از دریچه تخلیه آب در صورت وجود و یا با استفاده از یک سطل انجام داد. بهتر است پس از تخلیه آب، بدنه استخر با یک پارچه تمیز خشک شود تا از بروز آسیب های احتمالی مانند پوسیدگی جلوگیری گردد.

  • باز کردن دریچه‌ های باد

استخرهای بادی مجهز به دریچه ‌هایی برای ورود و خروج هوا می باشند. این دریچه‌ ها باید باز شده تا هوا به آرامی از استخر خارج گردد.

  • استفاده از پمپ باد برقی

پمپ باد برقی علاوه بر باد کردن استخر، در تخلیه باد نیز کاربردی است. بسیاری از پمپ‌ های برقی دارای حالت معکوس هستند که هوا را به سرعت از استخر خارج می کنند. برای این کار کافیست سری مخصوص پمپ باد برقی را به دریچه استخر متصل نموده و حالت تخلیه پمپ را روشن نمایید. چند دقیقه طول می کشد تا باد استخر به طور کامل تخلیه شود.

  • فشردن استخر

پس از تخلیه هوا با پمپ، احتمال دارد مقداری هوا درون محفظه های استخر باقی مانده باشد. به کمک دستان خود، استخر را به آرامی فشرده تا تمام هوا خارج گردد.

  • نگهداری

در آخرین مرحله، استخر بادی به دقت تا شده و در محلی خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. این کار به افزایش عمر مفید استخر بادی کمک کرده و از خرابی زودهنگام آن جلوگیری می‌ کند.

اکنون که در خصوص اصلی ترین روش چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم و سادگی آن مطلع شدید، پیشنهاد می شود بی درنگ نسبت به خرید استخر بادی بزرگسال اقدام نمایید.

Picture1

سایر روش های تخلیه باد استخر بادی

  • استفاده از لوله خودکار

کاربرد خودکار همیشه در نوشتن نیست بلکه با استفاده از یک خودکار می توان باد استخر را تخلیه کرد. در صورت عدم دسترسی به پمپ باد برقی، یک لوله ی خودکار را درون دریچه استخر بادی قرار داده تا خروجی هوا باز بماند و تخلیه باد بدون هیچ مشکلی انجام شود. در انتخاب خودکار دقت نمایید زیرا قطر لوله خودکار می تواند به دریچه آسیب وارد کند. از آنجایی که حمل خودکار بی دردسر است، پیشنهاد می شود همیشه یک خودکار به همراه داشته باشید تا در شرایط ضروری از آن استفاده کنید.

  • استفاده از یک نی نوشیدنی

یک روش عجیب و در عین حال کاربردی، استفاده از نی نوشیدنی است. هنگامی که انجام دادن روش های قبلی امکان پذیر نیست، یک نی نوشیدنی برداشته و آن را درون دریچه هوا قرار دهید. این روش کمک می کند تا باد استخر بادی به سادگی تخلیه شود.

  • استفاده از گیره

یکی دیگر از روش های عجیب ولی کاربردی در خصوص اینکه چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم، استفاده از گیره است. فرقی ندارد به گیره کلاسور دسترسی دارید یا گیره نگه داشتن لباس بر روی طناب. تنها کافیست دریچه را با انگشتان خود کمی فشار داده و به هم نزدیک کنید تا از حالت دایره ای خارج شود. سپس گیره را در این حالت (حالت خطی) به دریچه متصل کرده و منتظر بمانید تا باد تخلیه گردد.

  • استفاده از چوب کبریت

در مبحث آموزش چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم می توان به استفاده از چوب کبریت اشاره کرد. استفاده از چوب کبریت یک روش آسان و کاربردی است تنها کافیست یک چوب کبریت را درون دریچه قرار دهید تا باد به سرعت تخلیه شود. استفاده از این روش برای لوازم بادی که ابعاد کوچکی دارند مانند توپ بادی، استخر بادی کودک و حلقه بادی مناسب است. اما در صورت عدم دسترسی به وسایل روش های قبلی، می توان از چوب کبریت کمک گرفت.

  • بهره گیری از فشار دست

آخرین روش برای پاسخ به سوال چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم، استفاده از فشار دست است. در صورتی که به هیچکدام از روش های گفته شده دسترسی ندارید، می توانید با دستان خود به استخر بادی فشار وارد کنید تا باد آن تخلیه شود. این روش در مقایسه با سایر روش ها زمان بر بوده و به انرژی زیادی نیاز دارد اما تنها روشی است که در صورت دسترسی نداشتن به روش های قبلی می توان از آن استفاده نمود.

جمع بندی

به عنوان جمع بندی می توان افزود که به خاطر داشته باشید هر کدام از این روش ها با توجه به شرایطی که دارید، کاربردی است. همچنین با دقت لازم نسبت تخلیه باد استخر بادی اقدام کنید زیرا لحظه ای غفلت و بی احتیاطی موجب می شود تا استخر بادی شما آسیب دیده و استفاده مجدد از آن امکان پذیر نباشد. در این مقاله با معرفی روش های ساده و کاربردی سعی شد، تا به سوال «چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم» پاسخ داده شود و بتوان با کمک وسایل ساده و در دسترس، این کار را بدون دردسر انجام داد.

منبع: چگونه باد استخر بادی را خالی کنیم؟

 

ارسال نظر: