از اثرات مثبت تا منفی ادمین اینستاگرام

کدخبر: 2380449

نیاز نیست که سوادِ آکادمیک از دانشگاه های عالی کشور داشته باشیم، حتی لازم نیست ضریبِ هوشی بالایی داشته باشیم که متوجه اهمیتِ نقشِ فضای مجازی در کسب و کار ها شویم.

اگر این روز ها فقط ده دقیقه در فضای اینستاگرام چرخ بزنیم، متوجه می شویم که بخشِ عظیمی از بازار، به داخلِ این فضای پر مخاطب کشیده شده است.

چرا راهِ دور برویم؟ اگر دقت کنیم می بینیم در همین خانواده های خودمان، حداقل دو نفر از اعضای خانوداه در حالِ کسب درآمد از فضای مجازی خصوصا اینستاگرام هستند. حالا که اینستا تا این حد زندگی روزمره ما را در بر گرفته و اثراتش بی حدو مرز شده است؛ بهتر است با نقش ادمین اینستاگرام یا به صورت گسترده تر مدیریت پیج اینستاگرام کاملا آشنایی داشته باشید.

ادمین اینستاگرام کیست؟

در دنیای پر شتابِ فضای مجازی، شبکه ‌های اجتماعی حالا دیگر حرفِ اول و آخر را می زنند.

در این میان؛ اینستاگرام به عنوان یکی از پر طرفدار ترین پلتفرم ها در قالبِ سوشال مدیا، به میلیارد ها کاربر فعال در سراسرِ جهان، خدمات ارائه می‌ دهد. اما آیا همه فعالیت ‌ها و اطلاعات در اینستاگرام به صورت خودکار مدیریت می ‌شوند؟

محتوا ها به کمکِ دستی از غیب پست و استوری می شوند و هشتگ ها خودشان زده می شوند؟!

پاسخ به این سوال در نقش ادمین پیج اینستاگرام پیدا می‌ شود. ادمین اینستا یا مدیرِ پیچ، شخص یا تیمی است که مسئولِ مدیریت و نظارت بر هر آن چیزی است که خوراکِ روحِ مخاطب می شود.

چه محتوایی پست می شود؟ چه چیزی هایی استوری می شوند؟ در چه ساعاتی بیشترین نرخ تعامل بر قرار است؟ در کپشن ها چه باید نوشت؟ کاربرد هشتگ ها چیستند؟ و ده هاااااا وظیفه پیچیده دیگر بر عهده ادمین پیج است.

تشریح مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام

یک ادمین اینستا یا تیمی که مدیریت پیج اینستاگرام شما را بر عهده گرفته است، با توجه به تفکیک وظایفشان، می توانند مسئولیت های سنگین یا سبک تری داشته باشند. مثلا:

Picture1

  • حفظ امنیت پیج: یکی از وظایف اصلی ادمین حرفه ای اینستاگرام، حفظ امنیت کاربران و جلوگیری از فعالیت ‌های نامناسب از جمله تبلیغات فیک، نفوذ سایبری و حفظ حریم خصوصی صاحب پیج است.

    ادمین‌ ها با استفاده از الگوریتم ‌های پیچیده و همچنین بازخورد هایی که از کاربران می گیرند، سعی می کنند تا فضای امن و غیر قابل نفوذی بسازند.

  • مدیریت محتوا: ادمین ‌ها مسئولِ بررسی محتوای منتشر شده در اینستاگرام هستند. آن‌ ها بر اساس سیاست ‌ها و قوانینِ کلی اینستاگرام مثلِ جلوگیری از انتشارِ محتوای مجرمانه یا موسیقی و فیلم و عکسِ کپی رایت دار یا هر مطلبِ نا مناسب دیگر را حذف یا محدود می‌ کنند.

    در واقع هر کاری که یک مدیر در فضای حقیقی برای سامان دادن به اوضاع انجام می دهد، در دسته وظایفِ ادمین پیج اینستاگرام هست.

  • پشتیبانی کاربران: اگر یک ادمین اینستا نتواند رابطِ مستقیم بینِ برندِ شما و دنبال کنندگانتان باشد، پس دقیقا فلسفه وجودی اش چیست؟ چرا باید ادمین استخدام کنیم؟ در ضمن یکی دیگر از وظایف ادمین، اشراف کامل به محصولات، خدمات و کسب و کارِ شماست. اگر مشتری ها بعد از خرید دچار مشکل شوند یا سوالی داشته باشند، ادمین اینستاگرام باید بتواند از پسِ پاسخگویی بر بیاید.

    از آن مهم تر این است که به موقع پاسخ بدهد و هیچ مشتری را از بالقوه گرفته تا بالفعل، معطل نگذارد. پاسخ گوییِ خارج از ادب و صبوری نداشتن بعضی از ادمین های غیر حرفه ای، ضربه مستقیم به نامِ برند و کسب و کارِ شماست.

    به همین جهت است که پیشنهاد میدهیم حتما با متخصصانِ با تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ، مثلِ ایران مایند در تماس باشید.

  • طراحی پروفایلِ قلاب دار: شخصیت و ظاهرِ شما در فضای مجازی، حکمِ همان اعتبار و آبرو در حجره های بازار های قدیمی را دارد. کسی که مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده گرفته، وظیفه ساختِ یک پروفایلِ حرفه ای، یک bio با استفاده از کلمات کلیدی، کاور های جذاب و خلقِ یک محیطِ هارمونیک برای سر و سامان دادن به ظاهرِ هر پست و هایلات را دارد.
  • آنالیز پیج های رقیب: هدف گذاری هوشمندانه، سیاست مدارانه ترین وظیفه یک ادمین پیج اینستاگرام است. او از همان ثانیه اولِ شروعِ کارش، در حالِ تحلیلِ جایگاهِ پیج ما در میانِ صفحاتِ رقیب است.

    شاید فکر کنید که ادمین یعنی غولی که در لحظه تمامِ حریفتان را با سر و دستِ شکسته از میدان به در کند! باید گفت که او باهوش تر از این حرفاست که دشمن تراشی کند.

    ادمین اینستاگرام در کنارِ آن که در حالِ رقابتِ سالم است، با حریفانِ شما ارتباط دوستانه می گیرد تا بیشتر تعامل برقرار کند. همین هم باعثِ دیده شدنِ صفحه شما می شود.

Picture1

از کجا ادمین اینستاگرام معتبر پیدا می شود؟

این بستگی دارد که شما از کدام مجموعه و شرکت، پکیجِ مدیریت پیج اینستاگرام تهیه کنید. این روز ها خیلی از شرکت ها هیچ گونه فیلتری برای سنجشِ مهارت و تخصصِ ادمین های خود ندارند و هرگز به آن ها آموزش نداده اند. اما تمامِ شرکت های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ این چنین نیستند.

اگر شما قصدِ بالا بردنِ فالوور به صورتِ ارگانیک دارید، از کار با برنامه ها و نرم افزار های ساخت و ادیت فیلم و عکس سر در نمی آورید، اصول تعامل با مشتری یا دنبال کننده را نمی دانید، از هشت گذاری فقط هشتگ گذاشتنش را بلدید و نمی دانید بعدش چه چیزی اتفاق می افتاد و هزاران چیز دیگر، پس قطعا نیاز به یک ادمین اینستاگرام خبره و آموزش دیده دارید.

برای دیدن نمونه کار های حرفه ای از ایران مایند کلیک کنید.

 

ارسال نظر: