مهر سوز - برای زمستان چه بخاری برقی بخریم و از کجا بخریم ؟

کدخبر: 2380237

باگذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری مهندسین ما قادر به ساخت وسایل به‌روزتر و پیشرفته‌تر شده‌اند.

 بخاری‌برقی یکی از وسایل هست که کار بشریت را راحت کرده و برای استفاده از آن نیاز به ابزار یا مهارت خاصی ندارید و می‌توانید در زمستان به‌راحتی از بخاری‌برقی را روشن کرده و از گرمای آن نهایت استفاده را ببرید. در این مقاله نکاتی جهت راهنمای خرید بخاری برقی را بررسی خواهیم کرد.

images_1720427854_668ba54ed2265.jpg

 بخاری‌برقی چیست؟

 بخاری‌برقی یک وسیله گرمایشی است که بین مردم با نام هیتر برقی نیز شناخته می‌شود.

 این روزها بخاری‌برقی یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌هایی است که مردم آن را تهیه می‌کنند.

 هیتر برقی انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کند و موجب گرم‌شدن و افزایش دمای محیط می‌شود؛ فرایند تبدیل برق به انرژی گرمایی در بخاری‌برقی به‌وسیله قطعه‌ای به نام المنت انجام می‌پذیرد.

 چرا بخاری‌برقی؟

 بخاری‌برقی توان مصرفی پایینی دارد و همچنین کارکردن و استفاده‌کردن از آن بسیار راحت و بی‌دردسر است.

 بخاری‌برقی نیاز به گاز و لوله‌کشی ندارد در نتیجه امکان گازگرفتگی وجود ندارد و امکان سوختگی و آتش‌سوزی این بخاری‌های برقی بسیار کم است؛ برخی از بخاری‌های برقی قابلیت ضد آب بودن را دارند در نتیجه مناسب محیط‌های خارجی نیز هستند.

 انواع بخاری‌برقی‌ها:

 بخاری‌برقی بر اساس نحوه پرتاب باد و گرمایش هوا به سه دسته تقسیم می‌شوند: بخاری‌برقی فن دار، بخاری‌برقی بدون فن، بخاری‌برقی کانوکتور.

 ۱-بخاری برقی بدون فن:

 در بخاری‌برقی بدون فن المنت‌های درون بخاری هوا را گرم می‌کنند و سپس به اطراف دستگاه منتقل می‌کنند.

 نام دیگر بخاری‌برقی بدون فن بخاری‌برقی تابشی است؛ این دستگاه صرفاً توانایی انتقال گرما را مستقیم به افرادی یا اشیایی دارند که در مقابل آنها قرار گرفته‌اند.

 این نوع بخاری‌برقی با المنت و بدون سروصدا کار می‌کند، هرچه تعداد المنت‌های آن بیشتر باشد محدوده بیشتری را تحت پوشش گرمایشی خود قرار می‌دهد.

 ۲- بخاری‌برقی فن دار:

 در این نوع بخاری با کمک فن به چرخش بهتر هوای گرم در محیط کمک می‌کنند و اغلب آنها از ترموستات پشتیبانی می‌کنند.

 به بخاری‌برقی فن دار، بخاری‌برقی همرفت نیز می‌گویند.

بخاری‌برقی فن دار مانند یک سشوار هوای سرد را از طریق فیلترهایی که در پشت یا بالای آن قرار دارد به داخل می‌کشد و این هوای سرد توسط المنت‌ها گرم شده و در نهایت با کمک فن در محیط اطراف پخش می‌شود.

 بخاری‌برقی فن دار در مقایسه با بخاری‌برقی بدون فن یا همان تابشی گرمای یکنواخت‌تری را در فضا ایجاد و پخش می‌کند.

images_1720427880_668ba568907c3.jpg

۳- بخاری‌برقی کانوکتورها:

 بخاری‌برقی کانوکتور هم‌زمان تابشی و فن دار عمل می‌کند.

 شما می‌توانید فن این دستگاه را روشن کنید تا مانند بخاری‌برقی فن دار عمل کند و هم اینکه می‌توانید با خاموش‌کردن فن آن را تبدیل به بخاری‌برقی تابشی کنید.

 یکی از نکات قابل‌توجه در مورد این بخاری‌های برقی کانوکتورها این است که در برخی از آنها شما می‌توانید با خاموش‌کردن فن و خاموش‌کردن المنت در فصل گرما آنها را تبدیل به پنکه کرده تا هوا را سرد کند.

 قیمت بخاری‌برقی:

 قیمت بخاری‌برقی در بازار متنوع است و این تنوع قیمت باعث سردرگمی می‌شود.

 مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید هیترهای برقی به آن توجه کرد عبارت‌اند از:

 وات دستگاه، کلید قطعه کن، گارانتی و خدمات پس از فروش، قابلیت تنظیم دما، علامت استاندارد، تایمر، کنترل، ترموستات، ساختار ضد آب.

 ۱- وات دستگاه:

 توان بخاری‌های برقی پر فروش در بازار بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات است، معمولاً هرچقدر که توان دستگاه بیشتر باشد می‌تواند گرمای بیشتری تولید کند در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

 هر چقدر که وات و توان بخاری‌برقی بیشتر باشد مصرف برق آن نیز بیشتر است پس در نتیجه سعی کنید به متراژ مکان موردنظر خود توجه کنید تا بتوانید یک بخاری‌برقی متناسب با متراژ موردنظر خود تهیه کنید.

 ۲- کلید قطع کن:

 بخاری‌های برقی که کلید قطع کن دارد از ایمنی بیشتری برخوردار هستند؛ زمانی که این بخاری‌ها واژگون شوند در صورت داشتن کلید قطع کن با واژگون شدن آن به طور خودکار بخاری خاموش شده و باعث جلوگیری از آتش‌سوزی می‌شود؛ کاربرد کلید قطع کن فقط برای زمان واژگونی نیست، اگر شما اشتباها در زمانی که بخاری روشن است آن را جابه‌جا کنید کلید قطع کن به‌صورت خودکار بخاری را خاموش می‌کند.

 ۳-خدمات پس از فروش و گارانتی:

 نصب و راه‌اندازی بخاری‌های برقی کاملاً آسان و بی‌دردسر است، با وصل کردن دوشاخه به پریز روشن می‌شود.

 وجود گارانتی و خدمات پس از فروش یک آیتم بسیار مهم است تا بتوانید در صورت خرابی احتمالی، آن را تعویض یا تعمیر کنید.

 ۴- قابلیت تنظیم دما:

 یک دستگاه بخاری‌برقی دارای دو یا سه حالت دمایی متفاوت است تا بتوانید باتوجه‌به سرمای محیط میزان گرمای آن را انتخاب کنید.

 ۵- علامت استاندارد:

بخاری‌های برقی برندهای معتبر تحت استاندارد تولید می‌شوند در نتیجه باید یک بخاری‌برقی خوب ایرانی بر منطق استانداردهای ایرانی ساخته شود.

 خرید بخاری‌برقی بی استاندارد می‌تواند خطر آتش‌سوزی را افزایش دهد.

 ۶- تایمر:

 تایمر یک ویژگی کاربردی است که در انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی به کار برده می‌شود؛ با استفاده از تایمر می‌توان مدت‌زمان روشن ماندن دستگاه را تنظیم کرد.

 ۷-کنترل:

 کنترل از راه دور یا ریموت به شما این اجازه را می‌دهد تا از هر فاصله‌ای دمای دستگاه را تغییر دهید؛ محصولات کمی دارای ریموت هستند؛ زیرا وجود ریموت و قابلیت کنترل از راه دور باعث افزایش قیمت محصولات سرمایشی و گرمایشی می‌شود.

 ۸-ضد آب بودن:

 باتوجه‌به اینکه بخاری‌های برقی با برق‌کار می‌کنند و نباید در تماس مستقیم با آب قرار گیرند، برخی از بخاری‌های برقی دارای حفاظ‌های ضد آب هستند و مناسب برای محیط‌های خارجی و انتخابی مناسب برای استفاده در کافه‌ها و باغ‌ها و رستوران‌ها هستند. 

 متراژ و محیط نصب، شرایط آب‌وهوایی و عوامل دیگری در انتخاب بخاری‌برقی مؤثر است.

 هرچه ابعاد بخاری‌برقی کمتر و کوچک‌تر باشد برق کمتری مصرف می‌کند و ارزان‌قیمت‌تر است.

 تعداد المنت‌های درون بخاری‌برقی‌ها وسعت گرمادهی و پخش‌کردن گرما را تعیین می‌کند.

 اگر به دنبال بخاری‌های برقی هستند می‌توانید بخاری موردنظر خود را در شرکت مهر سوز پیدا کنید.

 فروشگاه مهرسوز آماده خدمت‌رسانی به شما هم‌وطنان عزیز است و شما می‌توانید باکیفیت‌ترین بخاری‌برقی را مناسب‌ترین قیمت از آنجا تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر: