نکات کلیدی و مهم برای انتخاب نهار سازمانی

کدخبر: 2380132

آیا در فکر تحویل غذای شرکتی برای کارکنان خود هستید؟ در این صورت، احتمالا می‌خواهید یک سرویس نهار سازمانی پیدا کنید که گزینه‌های مختلفی را برای شما و کارکنانتان ارائه می‌دهد. شاید فکر کنید سفارش غذای پرسنلی به سادگی برداشتن گوشی تلفن و سفارش دادن است اما این‌طور نیست. یافتن سرویس ارائه نهار سازمانی باید با دقت انجام شود تا بهترین و سالم‌ترین غذاها را برای کارکنان تهیه کنید. در این مقاله، نکات مهمی که باید برای انتخاب یک غذای سازمانی خوب در نظر بگیرید را می‌خوانید. هنگام جستجو برای سرویس ارائه نهار شرکتی باید به ۷ نکته مهمی که در ادامه می‌خوانید توجه کنید.

۱. تازگی و سلامت

کارکنان شما بیشترین زمان از روز و هفته خود را در محل کار می‌گذرانند. بنابراین، برای اینکه همیشه سالم و سرحال باشند، باید در محل کار میان‌وعده‌ها و غذاهای سالمی نوش جان کنند. در واقع، شما به عنوان یک کارفرمای موفق و مسئولیت‌پذیر باید غذاهای سالم برای کارکنان خود فراهم کنید. این کار نه تنها به سلامت بیشتر کارکنان شما کمک می‌کند، بلکه سبب می‌شود که بهره‌وری آنها در طولانی‌مدت افزایش یابد. کارمندان سالم تمرکز، خلاقیت و دقت بیشتری برای انجام دادن وظایف خود دارند. وقت ناهار این کارمندان صرف استراحت و میل کردن غذاهای سالم و سرشار از مواد مغذی می‌شود.

از آن گذشته، وقتی کارکنان متوجه شوند که سلامت آنها از اولویت‌های اصلی شما است و در انتخاب غذاهای سالم برای آنها حساسیت خاصی دارید، احساس ارزشمند بودن می‌کنند. این امر به نوبه خود به بهبود عملکرد کارکنان منجر خواهد شد.

بنابراین، هنگام انتخاب سرویس غذای شرکتی، قبل از هر چیز از تازگی مواد اولیه غذاها و سلامت آنها مطمئن شوید. بهتر است پیش از عقد قرارداد با این شرکت یا کترینگ از آشپزخانه آن بازدید کنید تا از کیفیت مواد اولیه غذاها مطمئن شوید.

۲. لیست منو متنوع

نکته مهم دیگری که در انتخاب نهار سازمانی اهمیت دارد تنوع منوی سرویس مورد نظر شما است. به‌هرحال، کارکنانی که هر روز غذاهای تکراری منوی غذای شرکتی شما را می‌بینند، انگیزه‌ای برای چشیدن طعم این غذاها ندارند. روزهای اداری به اندازه کافی تکراری و خسته‌کننده هستند. بنابراین، بهتر است به جای سفارش غذاهای تکراری همیشگی تلاش کنید تا با چیدن سفره‌ای رنگارنگ به روزهای خاکستری کارکنان رنگ و عطری شگفت‌انگیز بدهید.

پیش از عقد قرارداد با سرویس تهیه غذای پرسنلی، منوی این شرکت را بررسی کنید. بهتر است منوی غذای پرسنلی شرکت مورد نظر شما شامل غذاهای ایرانی، فرنگی، محلی و حتی فست‌فودهای سالم و خانگی باشد. به این ترتیب، کارکنان شما حق انتخاب بیشتری خواهند داشت و در هیچ روزی از هفته خبری از غذاهای تکراری نخواهد بود.

۳. مواد غذایی با کیفیت

برای اینکه غذای کارکنان شرکت یا سازمان شما سالم و انرژی‌بخش باشد، باید با مواد اولیه با کیفیت پخته شده باشد. در صورتی که سرویس ارائه نهار سازمانی مورد نظر شما آشپزهایی حرفه‌ای و کاربلد داشته باشد، غذاها با مواد اولیه سالم و با کیفیت طبخ خواهند شد. یک سرآشپز حرفه‌ای به عنوان مثال، می‌داند که بهترین گوشت برای طبخ قرمه‌سبزی چیست یا از این گوشت چگونه نگهداری کند که سالم و تازه بماند. در نتیجه، قرمه‌سبزی او طعمی بهشتی خواهد داشت و هر کارمند خسته‌ و بی‌حوصله‌ای را به وجد خواهد آورد.

۴. سفارش سازی منو

واقعیت این است که در هر شرکت کارکنان ذائقه‌ها و حتی رژیم‌های غذایی مختلفی دارند. ممکن است کارکنان شرکت شما بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا یا دیابت داشته باشند و به غذاهایی مناسب شرایط خود نیاز داشته باشند. شاید هم کارکنانی دارید که گیاه‌خوار هستند. در چنین شرایطی، معمولا این دسته از کارکنان از چشیدن طعم غذاهای شرکتی محدود می‌شوند. این افراد یا مجبور هستند هر روز از خانه غذا بیاورند یا در بدترین حالت روزها را با خوردن میان‌وعده یا غذاهای تکراری برای ناهار سپری کنند.

برای اینکه همه کارکنان شما از نهار سازمانی که تهیه می‌کنید بهره‌مند شوند، باید موقع انتخاب غذای شرکتی دقت کنید. سرویس مورد نظر شما برای ارائه غذای کارکنان شرکت باید غذاهای متنوع برای افراد با رژیم‌های غذایی مختلف را داشته باشد. بعضی از شرکت‌ها مانند مامان‌پز بعد از عقد قرارداد با مسئول غذای شرکت مصاحبه‌های دقیقی انجام می‌دهند تا با ترجیحات و نیازهای غذایی کارکنان آن شرکت آشنا شوند. به این ترتیب، مطمئن خواهید بود که برنامه غذایی هفتگی شرکت شما همیشه غذاهای مورد علاقه همه کارکنان را دارد و همه حتی کسانی که رژیم‌های غذایی خاصی دارند هم می‌توانند هر روز غذاهای متنوعی نوش جان کنند.

۵. کیفیت غذا

کیفیت غذای شرکتی بر افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان تأثیر مستقیمی می‌گذارد. به همین علت، باید پیش از عقد قرارداد و انتخاب نهار سازمانی از کیفیت غذاهای سرویس مورد نظر خود مطمئن شوید. بازدید از آشپزخانه‌های شرکت تهیه غذا یا کترینگ و مشاهده تمام مراحل پخت غذا به صورت حضوری یا امتحان کردن چند نمونه از غذاهای سازمانی این شرکت یا کترینگ به شما کمک می‌کند تا درباره کیفیت غذاهایی که قرار است به کارکنان خود تحویل بدهید مطمئن شوید. مشاهده مجوزهای مربوط یا کارت سلامت آشپزها هم می‌تواند خیال شما را بابت بهداشتی بودن مراحل طبخ غذاها راحت کند.

۶. خدمات تحویل

شرکت ارائه غذای سازمانی یا کترینگ برای تحویل غذاها به کارکنان شما هم حساسیت ویژه‌ای دارد چون بسته‌بندی و زمان ارسال غذاها هم مهم است. بسته‌بندی غذاها باید طوری باشد که از زمان ارسال تا وقتی که کارکنان غذا خوردن را شروع می‌کنند گرم بماند. به‌علاوه، اگر بسته‌بندی غذاها با دقت انجام شده باشد، غذاها به همان شکلی که در بسته‌ها قرار داده‌ شده‌اند باقی می‌مانند و کیفیت آنها حفظ می‌شود.

زمان تحویل غذاها هم مهم است. سرویس ارائه نهار سازمانی مورد نظر شما باید خوش‌قول باشد و غذاها را سر وقت به کارکنان شما تحویل دهد. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید، بهتر است پیش از انعقاد قرارداد درباره سرویس مورد نظرتان تحقیق کنید. در صورت امکان، نظر مشتریان قبلی این سرویس را بخوانید تا هم از کیفیت غذاها و هم از خدمات تحویل آن مطمئن شوید.

۷. پشتیبانی

یک سرویس ارائه ناهار شرکتی زمانی بهترین است که در تمام مراحل از زمان انعقاد قرارداد تا تحویل غذا به کارکنان شما و پس از آن همراه شما باشد. کارکنان پشتیبانی چنین شرکتی همواره نظر کارکنان شما درباره کیفیت غذاها را در اولویت قرار می‌دهند و به صورت شبانه‌روزی پذیرای انتقادات و پیشنهادات و پاسخگوی سؤالات شما و کارکنانتان خواهند بود.

کلام آخر

نهار سازمانی در افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان یک سازمان یا شرکت نقش مهمی دارد. با ارائه نهار شرکتی به کارکنان برای ادامه همکاری و انجام وظایف خود به بهترین شکل انگیزه‌ می‌دهید. برای اینکه غذای شرکتی که به کارکنان تحویل می‌دهید، بهترین کیفیت را داشته باشد، باید به نکات مهمی مانند تازگی و سلامت غذاها و مواد اولیه آنها، تنوع منوی غذای سازمانی، خدمات تحویل مناسب و پشتیبانی در تمام مراحل تحویل غذای شرکتی توجه داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که زمان صرف ناهار شرکتی به فرصتی برای همدلی و تقویت روابط کارکنان شما تبدیل خواهد شد.

 

ارسال نظر: