اجاق گاز رومیزی

کدخبر: 2378938

امروزه در طراحی خانه‌های جدید فضای کمی به آشپزخانه اختصاص داده می‌شود. به‌همین‌دلیل استفاده از اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای در آشپزخانه رواج پیدا کرده است. این دو مدل اجاق گاز رومیزی اگرچه ازنظر ظاهر و طراحی متنوع هستند، اما ازنظر عملکرد و کیفیت یکسان خواهند بود. ازطرفی بسیاری از افراد برای انتخاب بین مدل‌های اجاق گازهای صفحه‌ای شیشه‌ای و استیل تردید دارد. به‌همین‌دلیل با بررسی ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو مدل، مشتریان این امکان را دارند تا اجاق گاز مناسب را برگزینند.

 

Picture1

 

چرا اجاق گاز رومیزی را انتخاب کنیم؟

اجاق گازهای رومیزی در هر مدلی که تولید می‌شوند، از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند که توجه به این مشخصات در انتخاب این مدل اجاق گاز تاثیر دارد. در واقع علاوه‌بر هماهنگ بودن اجاق گاز با سایر لوازم آشپزخانه همچون فر ، کارکردن راحت با آن و عملکرد صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.

به‌طور کلی اجاق گازهای رومیزی بهترین گزینه برای واحدهای آپارتمانی و آشپزخانه‌های کوچک درنظرگرفته می‌شوند، زیرا این مدل اجاق گاز نسبت به سایر مدل‌های اجاق گاز نصب و حمل‌ونقل آسان‌تری دارد و فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می‌کند.

یکی دیگر از نقاط قوت اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای این است که افراد می‌توانند در بخش زیرین این وسیله کابینت و کشو درنظر بگیرند. ایمنی اجاق گازهای صفحه‌ای به‌ویژه برای خانواده‌ها با کودکان خردسال در مقایسه با سایر مدل‌های اجاق گاز بیشتر است و فناوری به‌کاررفته در ساخت اجاق گازهای صفحه‌ای خطر آتش‌سوزی را به‌شدت کاهش پیدا می‌دهد.

اجاق گازهای رومیزی نه‌تنها ظاهر بسیار شیک و جذابی دارند، بلکه از توان حرارتی بالایی نیز برخوردار هستند. بنابراین افراد با استفاده از این مدل اجاق گاز به‌طور حرفه‌ای آشپزی می‌کنند.   

مشخصات اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای

اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین مدل‌های اجاق گازهای صفحه‌ای است. هر دو مدل اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای مشخصات مثبت و منفی بسیاری دارند. بدنه این مدل اجاق گاز از جنس شیشه بسیار مقاوم و محکم ساخته خواهد شد.

جنس بدنه اجاق گازهای شیشه‌ای به‌گونه‌ای است که به‌راحتی تمیز و چربی‌زدایی می‌شود. البته دارندگان این مدل اجاق گاز رومیزی نباید آن را بلافاصله پس از خاموش‌کردن شعله، تمیز کنند و باید اجازه دهند صفحه اجاق گاز سرد شود.

شیشه به‌کار رفته در این مدل اجاق گاز رومیزی هم دربرابر حرارت بالا و هم دربرابر خط‌وخش مقاومت بالایی دارد. اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ای نه‌تنها از عملکرد و دوام خوبی برخوردار هستند، بلکه ظاهر زیبا و لوکسی دارند.

Picture2

 

مشخصات اجاق گاز رومیزی استیل

اگرچه اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای ازنظر عملکرد شباهت زیادی به‌هم دارند، اما اجاق گازهای استیل، مدل کلاسیک و پرکاربرد این وسیله به‌حساب می‌آیند. اجاق گازهای رومیزی استیل از متریال درجه یک و مرغوبی ساخته شده‌اند که ماندگاری و دوام بسیار بالایی دربرابر حرارت بالا، ضربه و زنگ‌زدگی دارند.

در نتیجه با استفاده از اجاق گازهای استیل در مروز زمان نه‌تنها کارایی آن‌ها تغییر نمی‌کند، بلکه ظاهر آن نیز آسیب نمی‌بیند. لازم نیست افراد اجاق گازهای صفحه‌ای استیل را به‌طور مداوم تمیز کنند. البته افراد در هنگام تمیزکردن اجاق گازهای استیل نباید از وسایل تیز و زبر همچون سیم ظرفشویی بهره ببرند.

این مدل از اجاق گاز رومیزی ظاهری ساده دارد و در عین سادگی با انواع دکورهای مدرن و کلاسیک هماهنگ می‌شود. با‌توجه‌به خصوصیات مثبت این مدل اجاق گاز، می‌توان گفت از قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار است.

مقایسه اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل

با ورود اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ای به بازار، بسیاری از مشتریان انتخاب بین مدل کلاسیک یعنی اجاق گاز استیل و مدل جدید یعنی اجاق گاز شیشه ای را کاری دشوار درنظر می‌گیرند. یکی از نکات مهم که در هنگام انتخاب اجاق گاز صفحه ای باید موردتوجه قرار گرفته شود، اندازه آن است. اندازه اجاق گاز باید متناسب با مدل هود به‌کاررفته در آشپرخانه درنظرگرفته شود.

علاوه‌بر این، در هنگام خرید اجاق گازهای رومیزی، سایر مشخصات این وسیله گازسوز باید مورد توجه قرار بگیرد. با مقایسه این دو مدل انتخاب یک مدل مناسب از اجاق گازهای صفحه‌ای برای آن‌ها آسان‌تر خواهد شد.

نحوه تمیزکاری و نظافت

در مقایسه اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای می‌توان گفت مدل‌های استیل زیاد کثیف نمی‌شوند و نیاز به نظافت مداوم ندارند. درصورت کثیف‌شدن اجاق گازهای استیل، تمیزکردن آن‌ها کاری زمان‌بر و سخت خواهد بود. درحالی‌که مدل‌های شیشه‌ای با یک دستمال مرطوب و به‌راحتی تمیز می‌شوند، اما لازم است افراد اجاق گازهای شیشه‌ای را به‌طور روزانه تمیز کنند تا لکه بر روی آن‌ها ماندگار نشود.

تمیزکردن اجاق گازهای استیل نسبت مدل‌های شیشه‌ای به دقت بیشتری نیاز دارد تا از ایجاد خط‌وخش بر روی آن جلوگیری شود.

 

Picture2

 

جذابیت و زیبایی ظاهری

در مقایسه این دو مدل اجاق گاز رومیزی ازنظر ظاهر می‌توان دریافت که اجاق گازهای شیشه‌ای نسبت به مدل‌های استیل زیباتر و جذاب‌تر هستند. به‌همین‌دلیل اجاق گازهای شیشه‌ای طرفداران بیشتری دارند. در واقع با مقایسه اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای می‌توان گفت مدل‌های استیل با بدنه براق و یکدست هم با دکوراسیون مدرن و هم با دکوراسیون سنتی و کلاسیک هماهنگ خواهند شد.

درخشندگی اجاق گازهای رومیزی استیل، توجه هر فردی را به آنها جلب می‌کند. بااین‌حال مدل‌های شیشه‌ای اغلب به رنگ‌ مشکی و با صفحه‌ای مات طراحی می‌شوند و گزینه مناسبی برای دکوراسیون لوکس و مدرن هستند.

اشتعال و توان حرارتی

هر دو مدل اجاق گازهای رومیزی احتمالا از منبع تغذیه و انرژی برق یا گاز بهره ببرند. به‌طور کلی اجاق گازهایی که از منبع گاز برای اشتعال بهره می‌گیرند، مصرف انرژی کمتر دارند و تنظیم حرارت در آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود. به‌همین‌دلیل اجاق گازهایی که با گاز فعالیت دارند برای افرادی که زیاد آشپزی می‌کنند، مناسب‌تر درنظر گرفته می‌شوند.

دوام و ماندگاری

در هنگام مقایسه اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای مهم‌ترین موارد دوام و ماندگاری این وسیله است. اجاق گازهای استیل در مقایسه با مدل‌های شیشه‌ای دربرابر خط‌وخش، ضربه و حرارت بالا دوام، ماندگاری و مقاومت بالایی دارند.

اگرچه در اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ای، از شیشه نشکن و بسیار مقاوم دربرابر حرارت استفاده می‌شود، اما برخی از آن‌ها لبه‌های حساسی دارند و مستعد لب پر شدن هستند.

میزان ایمنی

هر دو مدل اجاق گازهای رومیزی درصورتی‌که براساس استانداردهای لازم ساخته شوند، ازنظر ایمنی و امنیت کاملا یکسان خواهند بود.

تنوع مدل

به‌طور کلی هر دو مدل اجاق گازهای رومیزی از پرطرفدارترین وسایل گازسوز محسوب می‌شوند که توسط برندهای مختلف در طرح‌ها و نمونه‌های متنوع به تولید می‌رسند. بنابراین از این نظر تفاوت چشمگیری بین اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای وجود ندارد.

قیمت اجاق گاز رومیزی

قیمت هر مدل از اجاق گازهای رومیزی باتوجه‌به تعداد شعله، امکانات خاص، جنس سرشعله و طرح آن مشخص می‌شود. اگرچه برخی از مدل‌های اجاق گازهای شیشه‌ای و استیل با قیمت مشابه به مشتریان عرضه می‌شوند، اما برخی از مدل‌های اجاق گازهای شیشه‌ای قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های استیل دارند.

 

Picture2

 

 

 

 

جمع‌بندی

باتوجه‌به بررسی ویژگی‌های اجاق گاز رومیزی استیل و شیشه ای و مقایسه ویژگی‌های این دو با هم به‌طور قطع نمی‌توان گفت که کدام یک گزینه بهتری برای خرید خواهد بود. افراد باید باتوجه‌به نیاز خود، میزان پخت‌وپز و فضای آشپزخانه باید مدل مناسب را برگزینند. در مجموعه هاتیران مدل‌های متنوعی از اجاق گازهای رومیزی با بهترین اجزای تشکیل دهنده از جمله ترموکوپل اجاق گاز  , میکروسوئیچ اجاق گاز و به همراه شیر اجاق گاز باکیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. افراد برای ثبت سفارش خود می‌توانند با شمار‌های 55261660 و 55261661 تماس بگیرند.

 

 

ارسال نظر: