انتخاب بهترین قرنیز برای دکوراسیون داخلی

کدخبر: 2378499

قرنیز یکی از متریال‌های پرکاربرد برای دکوراسیون داخلی است که در راستای پوشش دهی دور تا دور پایین دیوار‌ها استفاده می‌شود. قرنیز در انواع جنس سرامیکی، سنگی، چوبی و پی وی سی به تولید می‌رسد. متناسب بودن رنگ قرنیز یا جنس آن با دکوراسیون داخلی و محیط باعث زیباتر دیده شدن فضای داخلی محیط کاری یا منازل خواهد شد. قرنیز سفید می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای استفاده در محیطی با دکوراسیون مدرن، مینیمال یا حتی کلاسیک باشد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، قرنیز همرنگ یا متضاد با رنگ اجزای داخلی محیط انتخاب کنید.

انتخاب بهترین قرنیز متناسب با دکوراسیون داخلی

متناسب بودن جنس، طرح و رنگ قرنیز با دکوراسیون، باعث زیباتر دیده شدن فضا می‌گردد. قرنیز‌های سنگی برای استفاده در محیط‌هایی با دکوراسیون کلاسیک بسیار گزینه مناسبی هستند. در عین حال، ممکن است دکوراسیون محیط شما مدرن باشد؛ اما طرح سنگی قرنیز برای آن گزینه ایده‌آلی نباشد. اگر محیطی کلاسیک و سنتی دارید، قرنیز چوبی می‌تواند برای آن انتخاب ایده‌آلی باشد. برای سبک دکوراسیون مدرن، بهتر است از قرنیزهایی با رنگ روشن و نود استفاده کنید. البته انتخاب طرح و جنس قرنیز رابطه مستقیمی با سلیقه متقاضی دارد.

Picture1

انتخاب بهترین رنگ برای قرنیز

یکی از مباحث مهم برای خرید قرنیز، توجه به رنگ آن است. متناسب بودن رنگ متریال با دکوراسیون داخلی باعث زیبا دیده شدن فضای داخلی می‌شود. با توجه به برخی از نکات زیر، می‌توانید یک رنگ عالی را برای خرید آن داشته باشید:

  • توجه به ابعاد فضا و رنگ سایر وسایل و اجزای موجود در داخل محیط: تناسب رنگ قرنیز با اجزای داخل محیط باعث زیباتر دیده شدن آن می‌شود.
  • میزان تردد در محیط: اگر از قرنیز برای یک محیط کاری استفاده می‌کنید، رنگ تیره بهترین انتخاب برای شماست؛ زیرا تردد زیاد باعث بیش از حد معمول کثیف شدن قرنیز می‌شود. رنگ تیره کمتر کثیفی‌ها را نمایان می‌سازد.
  • میزان رطوبت فضا: اگر از قرنیز برای محیط حمام و سرویس بهداشتی استفاده خواهید کرد، بهتر است قرنیز را در جنس سرامیکی و سنگی تهیه کنید. رنگ نوار آن بهتر است متناسب با کاشی‌های کف حمام و سرویس، باشد.
  •  قابلیت شست و شو: قرنیز نواریست که در پایین دیوارها نصب می‌شود از این رو بیشتر در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. بهتر است از قرنیز با جنسی که قابلیت شست و شو دارند، استفاده کنید.
  • قرنیز با رنگ روشن: از رنگ‌های روشن محبوب قرنیز می‌توان به رنگ‌های سفید، کرمی و طوسی روشن اشاره کرد. رنگ‌های روشن قرنیز متناسب با سبک مینیمالیستی است از این رو اگر به این سبک علاقه‌مند هستید از رنگ‌های روشن قرنیز استفاده کنید. اگر دیوارها رنگ سرد، همچون خاکستری، سبز یا آبی دارند، رنگ سفید بهترین انتخاب است.
  • رنگ تیره قرنیز: قهوه‌ای سوخته، بهترین رنگ تیره برای قرنیز است. این رنگ برای محیط‌های بزرگ، همچون محیط پذیرایی کاربرد دارند.
  • هماهنگ یا متضاد: شما می‌توانید این نوار را متضاد یا هماهنگ با رنگ دیوار و کف پوش محیط داخلی خود تهیه کنید. برای مثال اگر رنگ دیوار‌های شما روشن است، می‌تواند قرنیز با رنگ تیره و متضاد با رنگ دیوار را برگزینید.
  • انتخاب قرنیز همرنگ با دیوار: انتخاب رنگ همرنگ با دیوار باعث بزرگ دیده شدن فضا می‌شود.

بهترین انتخاب برای قرنیز

قرنیز برای افزایش زیبای بصری دکوراسیون داخلی، تاثیر بسزایی دارد. قرنیز‌ها در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام زیبایی به خصوصی دارد. از انواع قرنیز می‌توان به قرنیزهای سرامیکی، سنگی، گچی، پلی یورتان، پلی استایرن، ام دی اف خام یا روکش دار اشاره کرد. قرنیز پی وی سی دارای قابلیت شست و شو است از این رو می‌تواند، یک انتخاب ایده ال برای شما باشد. البته قرنیز سنگی و سرامیکی دارای استحکام و ضخامت بالاتری هستند. از بهترین‌های آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرنیز پلی یورتان

قرنیز‌های پلی یورتان نسل جدید و مدرنی از قرنیز‌ها محسوب می‌شوند. این نوار‌ها استحکام بالایی در برابر ضربه دارند. ضربه‌پذیر بودن قرنیز پلی یورتان سبب شده تا این نوار، جایگزین قرنیز چوبی گردد. همچنین، این سبک قرنیز انعطاف‌پذیری بالا و خاصیت ضد آب بودن دارد. از قرنیز پلی یورتان می‌توانید برای دیوار‌های قوس دار استفاده کنید.

قرنیز سفید

قرنیز سفید را می‌توانید در جنس‌های مختلف چوبی و یا پی وی سی تهیه کنید. اگر محیط شما رطوبت بالایی ندارد، قرنیز چوبی با رنگی سفید گزینه بسیار مناسبی برای شماست. قرنیز پی وی سی برای محیط‌هایی که دارای آبریزی و رطوبت بالایی هستند، گزینه ایده‌آلی است. قرنیز سفید در عین ساده بودن، باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون داخلی می‌شود. هماهنگ بودن پوشش دیوار سفید با قرنیز سفید باعث وسعت بخشیدن به محیط خواهد شد. همچنین، این رنگ برای دکوراسیون مینیمال و مدرن حتی سنتی گزینه ایده‌آلی است.

Picture1

 

سخن پایانی

قرنیز ام دی اف خام می‌تواند برای دکوراسیونی با سبک مدرن، گزینه ایده‌آلی باشد. در این میان، قرنیز پی وی سی علاوه بر زیبایی، قابلیت شست و شو دارد. قرنیز چوبی در دکوراسیونی با سبک سنتی و کلاسیک، می‌تواند جلوه نهایی بسیار شیکی داشته باشد. همچنین، قرنیز پلی یورتان با قابلیت شست و شو، مناسب برای انواع دکوراسیون داخلی است. البته، انتخاب رنگ متضاد، متناسب یا همرنگ قرنیز با پوشش دیوار‌ها می‌تواند باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون گردد. آرکا دکور انواع قرنیز را در رنگ‌های مختلفی به متقاضیان ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد وبسایت https://arcadecor.com/ شوید و یا با شماره‌ ۴۴۳۸۲۹۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

 

 

 

ارسال نظر: