همه چیز در مورد تزیین دراور عروس

کدخبر: 2378232

اتاق خواب تازه عروس‌ها از جمله مهم‌ترین بخش‌های خانه آن‌ها است که نظم و ترتیب و زیبایی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کمد لباس و دراور‌ها (کمد دارای کشو‌های افقی متعدد) در اکثر موارد در اتاق خواب قرار می‌گیرند که نظم‌دهی و تزئین آن‌ها نیاز به داشتن مهارت ویژه است. با توجه به موضوع مقاله، در ادامه با ما همراه باشید تا با ایده‌های کاربردی در تزیین دراور عروس آشنا شویم.

ایده‌های جالب برای تزیین دراور عروس

بدون شک، با به کار گیری انواع ایده در چیدمان دراور، می‌توانید از زیبایی و نظم و ترتیب ایجاد شده در دراورتان لذت ببرید. به طورکلی، دراورها در دو نوع آینه‌دار و بدون آینه هستند که با توجه به نوع آن‌ها، می‌توانید ایده‌های متفاوتی را در تزئین آن‌ها به کار ببندید.

استفاده از سبد‌ها بر روی دراور

اولین قدم در تزیین دراور عروس، می‌تواند، چیدمان روی دراورها باشد. بیشتر تازه‌عروس‌ها دوست دارند لوازم آرایشی و بهداشتی خود را بر روی دراور قرار دهند. برای این کار، بهتر است انواع باکس و سبد فلزی، چوبی و حصیری که دارای ظاهر زیبایی هستند، مد نظر داشته باشید. انواع پد و پنبه‌های آرایش ‌پاک‌کن، برس‌ مو و براش‌های آرایشی را می توانید در این سبدها قرار دهید تا از شلوغی سطح دراورها جلوگیری شود.

20556_MiddlePic

استفاده از سینی‌های تزئیتی

سینی‌های چوبی و سرامیکی نیز می توانند ایده جالب برای تزیین دراور عروس باشند. برای این کار می‌توانید از یک سینی چوبی یا سرامیکی متناسب با سایز سطح دراور خود استفاده کنید. تمام عطر، ادکلن و دئودورانت‌ها و محصولات مراقبت پوستی خود را در این سینی‌ها چیده و روی دراور قرار دهید. استفاده از سینی بر روی دراور باعث می‌شود، شلوغی سطح دراور کمتر شده و محصولات بهداشتی هم‌رده در یک جا جمع شوند.

قاب عکس

قاب عکس‌هایی با تصاویر دلخواه، بیش از چندین سال است که به عنوان یکی از وسایل تزئینی روی دراور‌ها در نظر گرفته می‌شوند. در هنگام استفاده از قاب عکس‌ها، دقت داشته باشید که ابعاد آن‌ها بهتر است، سایز کوچک تا متوسط را دارا باشند.

 

20556_MiddlePic

 

به کار گیری گل‌‌های طبیعی

اگر می‌خواهید در تزیین دراور عروس نهایت خلاقیت را به کار ببندید، بهتر است از گلدان‌های دارای گل‌های طبیعی استفاده نمایید. دقت داشته باشید، افراط در این کار علاوه بر زیباتر نشدن چیدمان دراور، به نامرتب دیده شده آن نیز کمک می‌کند. از یک یا نهایت دو گلدان کوچک حاوی گل طبیعی می‌توانید در چیدمان دراور خود بهره بگیرید. می‌توانید گلدان‌ها را در گوشه‌ای از سطح روی دراور قرار دهید.

استفاده از نظم‌دهنده‌ها

یکی از ایده‌های بسیار کاربردی در چیدمان و تزیین دراور عروس، استفاده از نظم‌دهند‌ها است. نظم‌دهنده‌ها در انواع چوبی، پارچه‌ای و پلاستیکی موجود هستند که هم در روی دراور و هم در داخل کشوها قابل استفاده خواهند بود. با استفاده از نظم‌دهنده، دراور به باکس‌هایی با سایز‌بندی متنوع تقسیم شده که منجر به جا دار شدن آن می‌‌شود.

جاجواهری

یکی دیگر از ملزومات بسیار کاربردی و در عین حال دارای ظاهر زیبا در تزیین دراور عروس، انواع جاجواهری هستند. جاجواهری‌ها و آویز‌های اکسسوری‌، امروزه با شکل و شمایل متنوع عرضه می‌شوند که با توجه به سلیقه و تم اتاق خواب خود، می‌توانید انواع آن را خریداری کرده و در نظم‌دهی به جواهرات خود استفاده نمایید. در نظر داشته باشید، جاجواهری‌ها هم می‌توانند روی دراور و هم داخل کشوهای قرار گرفته شوند.

20556_MiddlePic

 

استفاده از انواع شمع

در تزیین دراور عروس، می‌توانید از انواع شمع استفاده کنید. شمع‌های استوانه‌ای و کروی بهترین انتخاب برای تزیین دراور عروس هستند. رنگ و تزئینات روی شمع باید با دراور و فضای دکوری اتاق خواب شما هماهنگی لازم را داشته باشد. استفاده از شمع علاوه بر زیبا‌تر شدن تزیین دراور، به رمانتیک دیده شدن فضای اتاق خواب زوج‌های جوان کمک می‌کند.

 

20556_MiddlePic

بشقاب‌های آینه‌ای

برخی از وسایل روزمره وجود دارند که بعد از ورود به خانه آن‌ها را روی دراور یا کشوها قرار می‌دهیم؛ ساعت، کلید، حلقه ازدواج و ... از جمله آن‌ها هستند. برای اینکه، این وسایل گم نشوند و نظم کلی دراور‌ها را به هم نریزند، بهتر است برای آن‌ها روی دراور یک جای مناسب تعبیه شود. استفاده از بشقاب‌های آینه‌ای بر روی دراور، می‌تواند بهترین ایده و خلاقیت برای این کار باشد. بشقاب‌های آینه‌ای علاوه بر این که یک ایده برای تزیین دراور عروس هستند، می‌توانند از نامرتب دیده شدن دراورها نیز پیشگیری کنند.

مجسمه‌های برنجی، چوبی، سرامیکی در طرح و مدل‌های مختلف و کتاب‌های دکوراتیو نیز از دیگر ملزوماتی هستند که می‌توانید با توجه به نوع دراور خود در تزئین آن استفاده نمایید. شایان ذکر است، کتاب‌های دکوراتیو برای دراورهایی که در فضایی با تم مدرن قرار دارند، می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

نبایدهایی در چیدمان و تزیین دراور عروس

بدون شک، چیدمان داخلی خانه از جمله مسائلی است که عدم رعایت برخی نکات می‌تواند، نتیجه نهایی را مطلوب نکند. با توجه به این نکته، بهتر است در تزیین دراور عروس، نباید‌هایی را در نظر داشته باشید.

  • از افراط در به کارگیری بیش از حد از وسایل تزئینی اجتناب کنید؛ سعی کنید عمدتاً حداکثر از دو نوع وسایل تزئینی بر روی دراور استفاده نمایید.
  • لباس‌ها را روی دراور قرار ندهید؛ هر چند لباس‌ها کوچک و در نظم‌دهنده‌ها باشند. برای چیدمان لباس‌های کوچک در دراورها، کشوها بهترین مکان برای چیدمان آن‌ها هستند.
  • سطح روی دراور نباید از انواع ملزومات پر شوند؛ بیش از ۷۰ درصد از سطح روی دراور باید خالی باشد. این کار علاوه بر مرتب دیده شدن دراور، به شلوغ دیده نشدن اتاق خواب و فضایی که دراور در آن قرار دارد، کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم شما را با بهترین و بروز‌ترین ایده‌های چیدمان و تزیین دراور عروس آشنا کنیم. امیدواریم با بهره‌گیری از این مطلب، یک تزیین خلاقانه، به دور از افراط و ایده‌آل آل انجام داده و از زیبایی و نظم و ترتیب دراورتان نهایت لذت را ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: