نکات مهم در خرید ویدئو پروژکتور پرو استور

کدخبر: 2378148

هنگام خرید و انتخاب، وسایل به دو دسته تقسیم می‌شوند. خرید دسته‌ای از وسایل نیازی به جمع‌آوری اطلاعات و راهنما ندارد اما گروهی دیگر از وسایل بهتر است با اطلاعات و راهنمای کامل خریداری شوند که ویدئو پروژکتور جزو این دسته از وسایل قرار دارد. بهتر است که پیش از خرید جواب سوالات را پیدا کرده و سپس اقدام به خرید دیتا پروژکتور مورد نظر کنید. سوالاتی از قبیل:

  • چقدر بودجه مالی دارید؟
  • ویدئو پروژکتور را در فضای باز استفاده می‌کنید یا بسته؟
  • هدف اصلی‌تان از استفاده پروژکتورها چیست؟
  • برای انجام چه کاری می‌خواهید استفاده کنید؟

از گذشته تا امروزه، ویدئو پروژکتورها تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند و این نوع از محصولات که زمانی دستگاهی خاص و شیک محسوب می‌شده‌اند، اکنون برای هوشمندسازی مدارس، دفاتر کار و دانشگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس و .. بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر اینکه نوع جیبی آن نیز به بازار آمده است و کار را برای بسیاری از کاربران ساده‌تر کرده است. معیارهای بسیاری برای خرید ویدئو پروژکتور وجود دارند که ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا با توجه به نیاز و هدف‌تان بتوانید پروژکتور با کیفیت و مناسبی را انتخاب نمایید.

روشنایی دیتا پروژکتور

میزان شدت روشنایی دیتا پروژکتور را واحدی به نام “انسی لومن” تعیین می‌کند که هر چه سطح انسی لومن بالاتر باشد، تصویر پروژکتور نیز روشن‌تر می‌شود. همچنین قدرت تابش نور و انعکاس آن بر روی پرده نمایش نیز به میزان توانایی انسی لومن بستگی دارد. اغلب قیمت ویدیو پروژکتور با بالاتر رفتن عدد شدت روشنایی آن‌، افزایش می‌یابد چرا که دیتا پروژکتورها با شدت روشنایی رابطه مستقیمی دارند. پس این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام خرید ویدئو پروژکتورها حتما به نیاز واقعی و محیط مورد نظرتان دقت کنید و متناسب با آن پروژکتور خود را تهیه نمایید.

52

به افرادی که قصد استفاده از پروژکتورها را در محیطی با نور و روشن را دارند، پیشنهاد می‌شود که پروژکتوری با تصویر روشن تهیه کنند. همچنین به کاربران خانگی توصیه می‌شود که از ویدئو پروژکتور خود در یک اتاق تاریک استفاده کنند زیرا در دیتا پروژکتورهای خانگی، میزان کنتراست مهم‌تر از لومن می‌باشد. به طور کلی هر چه محیط شما تاریک‌تر باشد، شاهد کیفیت بیشتری در تصاویر خواهید بود. در صورتی که قانون کلی بیان می‌کند که هر چه میزان روشنایی دیتا پروژکتور بیشتر باشد، بهتر است. به طور مثال ویدئو پروژکتوری که دارای 3500-4500 انسی لومن روشنایی است، برای محیط‌هایی با نور طبیعی مناسب می‌باشند.

رزولوشن و وضوح تصویر چیست؟

ویدئو پروژکتورها برای نمایش و خلق تصاویر از تعدادی پیکسل استفاده می‌کنند که رزولوشن نام دارند به طوری‌ که هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، رزولوشن بالاتر می‌رود. دو نماد حداقل و حداکثر توان تفکیک هر دیتا پروژکتور را نشان می‌دهند. هنگام خرید پروژکتورها دقت داشته باشید که ویدئو پروژکتورهایی که از رزولوشن پایین‌تری بهره‌مند هستند، نمی‌توانند تصاویر جذاب و واضحی که ویدئو پروژکتورهای دارای رزولوشن بالا ایجاد می‌کنند، در اختیار کاربران قرار دهند و قیمت ارزان‌تری دارند. پس در نتیجه اگر نیاز به تصاویر واضح و با جزئیاتی دارید پیشنهاد می‌شود که دیتا پروژکتوری با وضوح و رزولوشن بالا خریداری نمایید.

 اگر قصد دارید که از پروژکتورها برای محیط‌های کاری و سالن‌های همایش استفاده نمایید، رزولوشن پایین کافی خواهد بود. بسیاری از دیتا پروژکتورها دارای کیفیت 4K هستند که این کیفیت نسبت به FHD برتری دارد. برای ویدئو پروژکتور 4k هزینه‌ای چندین برابر Full HD صرف می‌شود که به همین علت اکثر کاربران این دستگاه را با همان کیفیت Full HD خریداری می‌کنند. اگر از ویدئو پروژکتور برای ساخت پاورپوینت‌ها‌ و ارائه اطلاعات عددی اکسل، رزولوشن XGA توصیه می‌شود. اگر شما شما اطلاعات فنی پر از جزئیات نظیر طرح‌‎های مهندسی را به نمایش می‎‌گذارید، رزولوشن‌‎های SXGA یا WXGA کاربردی‌تر خواهند بود.

52

نسبت کنتراست ویدیو پروژکتور

ما می‌توانیم تفاوت بین روشن‌ترین سفید و تیره‌ترین سیاهی که از جلوی چشم‌مان عبور می‌کند را به کمک معیاری به نام کنتراست رنگ، تشخیص بدهیم که آن را با نماد n:1 نشان می‌دهند. بین کیفیت تصاویر و کنتراست رنگ رابطه مستقیمی وجود دارد به طوری‌که هر چه کنتراست رنگ بیشتر باشد، تصویر از کیفیت بالاتری برخوردار می‌شود. کنتراست پارامتری محسوب می‌شود که واحد خاصی نداشته و اغلب به صورت عددی 600:1 نمایان می‌شود.

ابعاد و وزن ویدئو پروژکتور

وزن پروژکتورها برای انواع قابل حمل آن‌ها اهمیت بیشتری دارد پس اگر ویدئو پروژکتوری تهیه می‌کنید که قصد حمل آن را دارید بهتر است که نوع سبک آن را انتخاب کنید. معمولا ویدیو پروژکتورهایی که سبک‌اند و با کاربری خاص‌ مدیران طراحی تولید می‌شوند، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

پورت‌ و اتصالات پروژکتور

این مورد بستگی به محیط در نظر گرفته شده‌ی کاربران دارد. اگر قصد استفاده از دیتا پروژکتور در سالن‌های همایش و یا محیط‌های سمعی و بصری را دارید، توصیه می‌شود که پروژکتوری تهیه نمایید که دارای طیف کاملی از ورودی و خروجی‌ها از جمله : ورودی و خروجی کامپیوترها، ویدئو، کامپوننت، S-Video و ورودی و خروجی صدا باشد. همچنین در صورت نیاز به دو ورودی همزمان کامپیوتر به منظور سوییچ بر روی تصاویر دو کامپیوتر و یا نیاز به خروجی مانیتور جهت مشاهده هم‌زمان تصاویر بر روی مانیتور و برد نمایش، بهتر است که زمان و دقت بیشتری را صرف انتخاب و خرید پروژکتور کنید.

Projector Quality

پیش از خرید هر دستگاهی بهتر است که حسابی درباره آن تحقیق کنید. هنگام خرید ویدئو پروژکتور را هم همین ‌طور، بهتر است اطلاعات خود را در زمینه برند و‌ مدل‌های گوناگون دستگاه، افزایش دهید. در ویدئو پروژکتورها عمر لامپ تا حدودی تعیین‌کننده زمان پایان آن است. هر چه عدد لامپ بالاتر باشد، نشان‌دهنده طول عمر بیشتر دستگاه شما می‌باشد و هزینه تعمیر و نگهداری آن کاهش می‌یابد. دیتا پروژکتور اپسون از جمله با کیفیت‌ترین برندها بین برندهای دیتا پروژکتور‌ها محسوب می‌شوند.

دیتا پروژکتور قابل حمل

اگر قصد خرید پروژکتورهایی مانند سینمای خانگی که به طور ثابت در یک مکان نصب می‌شوند، نیازی نیست که به پرتابل بودن آن‌ها توجهی کنید. اما هنگامی‌ که قصد جابه‌جایی دستگاه را دارید، پیشنهاد می‌شود که برای حمل و نقل راحت‌تر پروژکتور پرتابل را خریداری نمایید.

 

52

 

قیمت خرید ویدئو پروژکتور

برای خرید یک دیتا پروژکتور برای امور اداری و آموزشی می‌توانید حداقل 5-6 میلیون هزینه کنید اما این امکان هم وجود دارد که با پرداخت مبلغی کمی بیشتر از تهیه یک ویدئو پروژکتور با کیفیت‌تر بهره‌مند شوید. همچنین هزینه تقریبی جهت تهیه Home Theater Projector حدود 10 الی 35 میلیون می‌باشد. و در نهایت برای خرید پروژکتورهایی با کیفیت 4K حدود 50 میلیون باید هزینه پرداخت کنید. علاوه بر هزینه‌های بالا هنگام خرید پروژکتورها، هزینه سیستم صوتی را هم در نظر بگیرید که با توجه به سیستم مورد نظرتان، می‌توانید آن‌ها را در قیمت‌های متفاوت تهیه کنید.

بهترین مرجع خرید ویدیو پروژکتور پرو استور

اگر مدل انتخابی خاصی را در نظر دارید و می‌دانید برای محیط کاربری خود نیازمند چه دستگاهی هستید، کافی است به سایت پرو استور به بخش محصولات مورد نظرتان سری بزنید و از مشخصات و ویژگی و قیمت آن‌ها اطلاع داشته باشید. همچینین اگر در مورد خرید ویدئو پروژکتور و یا مانیتور و نمایشگر لمسی، دو به شک هستید و نمی‌دانید چه دستگاهی با چه ویژگی متناسب با نیاز و محیط شماست، با شماره 021-52472000 تماس بگیرید و با کارشناسان تیم پرواستور مشورت کنید تا بتوانید با دیدی بازتر و آگاهانه‌تر خرید خود را انجام دهید.

 

 

ارسال نظر: