بهترین آموزشگاه دوره آموزش تعمیرات درایو کجاست؟

کدخبر: 2378103

یکی از موثرترین و مفیدترین دوره های آموزشی که می توان با شرکت در آن به درآمدزایی بالایی رسید، دوره تعمیرات درایو است. دلیل اصلی موثر بودن این دوره را می توان به استفاده از درایوها و اینورترها در تجهیزات اتوماسیون به کار رفته در صنایع مختلف است. در تمامی آسانسورها، موتورهای الکتریکی و ... از درایو یا اینورتر استفاده شده است. لازم به ذکر است که در گذشته از تابلو برق ستاره مثل به جای درایوها استفاده می شده که امروزه اینورترها جای خود را به شیوه های قدیمی داده اند.موتورهای الکتریکی برای محافظت نیاز به درایوها و اینورترها دارند. در واقع این درایوها و اینورترها می توانند به کنترل کردن جریان موتور و سرعت آن و همچنین کنترل نمودن موتورها با استفاده از کامپیوتر و از راه دور کمک کنند. سیستمی که در ساختار اینورترها به کار رفته است کاملا الکترونیکی بوده و در بسیاری از مواقع احتمال سوختن برد آنها وجود دارد. تعمیر برد درایو و اینورتر امکان پذیر اما امری کاملا تخصصی می باشد.با شرکت در دوره تعمیرات درایو و اینورتر به افرادی که هیچگونه پیش زمینه ای در الکترونیک ندارند، آموزش تعمیر انواع اینورتر و درایوهای صنعتی توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام می شود و در پایان مدرک معتبر فنی و حرفه ای به این کارآموزان اعطا خواهد شد.

بازار کار تعمیرات درایو و اینورتر به چه صورت است؟

شاید این سوال برای افرادی که از اهمیت درایوها در صنعت اطلاع چندانی ندارند ایجاد گردد که بازار کار این حرفه به چه صورت است و آیا می توان با کسب آموزش های لازم به درآمدزایی رسید؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت است و می توان با قاطعیت گفت که تمامی صنایع نیاز به افرادی زبده و متخصص که قادر به تعمیرات برد درایوها و اینورترها باشند نیاز دارند. در واقع صنعت نیاز دائمی به این افراد دارد و هیچ گاه بازار کار این رشته اشباع نخواهد شد.

کارگاه های صنعتی مختلف موجود در تمام شهرها، صنایع و کارخانجات متعدد به دنبال افرادی متخصص در حوزه تعمیرات برد درایوها هستند و میزان جذب در این رشته بسیار زیاد است. البته افرادی که تمایل به راه اندازی کسب و کار شخصی خود را دارند نیز می توانند پس از شرکت در دوره آموزش تعمیرات درایو، مکانی کوچک را اجاره کرده و پس از تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز کار تعمیرات برد اینورتر را به صورت آزاد انجام دهند.

تعمیرات درایو شامل دو بخش تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری می باشد که هر یک از این دو بخش می توانند برای فرد درآمدزایی ایجاد نمایند. بسیاری از کارآموزان اقدام به یادگیری هر دو گرایش کرده و تلاش بر افزایش مهارت و درآمد خود دارند.

دوره تعمیرات درایو

میزان درآمد تعمیرات درایو چقدر است؟

آیا صرف هزینه و زمان برای آموزش تعمیرات درایو ارزش دارد و می توان به درآمد بالایی در این حرفه دست یافت؟ احتمالا پیش از شرکت در دوره هایی آموزش تعمیرات درایو به این سوال فکر خواهید کرد و به دنبال پاسخی برای آن می باشید. خوشبختانه با توجه به عدم اشباع شدن این رشته در بازارهای ایران و خارج از کشور می توان انتظار درآمد خوبی برای یک متخصص تعمیرات درایو و اینورتر را داشت.

معمولا شرکت ها و صنایع مختلف به متخصصین و تکنسین های تعمیرات برد اینورترها حقوق بالایی را پرداخت می کنند و دلیل این امر حساسیت و قیمت بالای درایوها و همچنین کمبود نیروی حرفه ای در این زمینه می باشد. حداقل حقوق پرداختی به تعمیرکاران برد اینورتر در حال حاضر 25 میلیون تومان می باشد. البته بسیاری از افراد به صورت پروژه ای کار کرده و حقوق خود را به صورت درصدی دریافت می کنند که مبلغ قابل توجهی می باشد.

یک قانون نیز وجود دارد که تعمیرکاران برد درایوها حدود یک سوم الی یک چهارم از مبلغ کل اینورتر و درایو را بابت تعمیرات برد آن دریافت می کنند. چرا که خرید اینورتر نو برای مدیران صنعت به صرفه نیست و حاضرند مبلغی کمتر جهت تعمیرات برد به تعمیرکاران پرداخت نموده و دردسر خرید اینورتر نو را نداشته باشند.

همان گونه که گفته شد افرادی که آموزش های لازم را در حوزه تعمیرات برد اینورتر و درایو دیده اند می توانند به صورت آزاد نیز مشغول به کار شوند. در این صورت پس از این که فرد شرایط کار به صورت آزاد را مهیا نمود می تواند به درآمد حدود 50 میلیون تومانی در ماه برسد که با میزان فعالیت بیشتر این رقم قابل افزایش خواهد بود.

آیا برای شرکت در دوره تعمیر درایو نیاز به پیش نیاز خاصی است؟

خوشبختانه در بهترین آموزشگاه برای دوره تعمیرات درایو مدرسین از ابتدا مبانی الکترونیک و مباحثی مانند مقاومت، فرکانس، انواع برق با جریان های متناوب و مستقیم و ... را به کارآموزان آموزش می دهند پس از این که مفاهیم مقدماتی آموزش داده شد مباحث پیشرفته به صورت تئوری و عملی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.  بدین ترتیب نیازی نیست تا افراد در رشته خاصی تحصیل کرده باشند و یا پیش نیاز خاصی را بگذرانند. البته افرادی که در رشته های مرتبط مانند برق و الکرونیک تحصیل کرده باشند مسلما یادگیری سریعتری خواهند داشت و نیاز به آموزش های مقدماتی برای آنها وجود ندارد.

محدودیت سنی خاصی جهت شرکت در دوره ها وجود نداشته و تمامی افراد 14 سال به بالا با هر سطح تحصیلاتی امکان کسب آموزش را خواهند داشت. هرچقدر کارآموزان از سرعت یادگیری بالاتری برخوردار باشند طول دوره کوتاه تر خواه بود و افراد در مدت زمان کمتری آموزش ها را فرا گرفته و به بازار کار معرفی می گردند.

آموزش تعمیرات درایو

دوره های حضوری و آنلاین آموزش تعمیرات درایو و اینورتر

در بهترین آموزشگاه برای دوره تعمیرات درایو امکان شرکت در دوره هم به صورت حضوری و هم آنلاین وجود دارد. افرادی که به دلیل مشغله کاری و یا دور بودن مسیر قادر به حضور در کلاس ها نیستند می توانند به راحتی در دوره های آنلاین شرکت نموده و به همان میزان از مزیت دوره بهره مند گردند. تمامی سرفصل ها در کلاس های حضوری و آنلاین مشترک است و ویدئوها با کیفیت بالا توسط مدرسین و متخصصین مجرب ضبط شده و در اختیار کارآموزان قرار داده می شود. امکان کار کردن با شبیه سازها در محیط مجازی وجود داشته و افراد امکان تمرین به صورت مجازی را کاملا در شرایط واقعی نیز خواهند داشت.

 

چه سرفصل هایی در دوره آموزش تعمیرات درایو آموزش داده می شود؟

سرفصل های آموزش داده شده کاملا بر طبق برنامه ریزی مشخص و مدون به گونه ای که تمامی مباحث پوشش داده شود صورت می گیرد. این سرفصل ها شامل موارد زیر می گردند:

  • معرفی و آشنایی با درایوها و انواع مختلف آن
  • کاربردهای درایو در صنایع مختلف
  • عیب یابی درایو
  • آشنایی با ساختار درایو و اینورتر و نحوه تعمیر آن
  • چگونگی تست کردن قطعات مختلف درایو
  • نصب سخت افزار درایو
  • راه اندازی درایوهای تعمیرشده
  • و ...
  • جهت هماهنگی و رزرو سریع ارسال تجهیزات جهت تعمیرات و یا دریافت مشاوره فنی رایگان می توانید با شماره های ۰۲۱۴۴۶۴۷۵۲۴ و ۰۲۱۴۴۱۵۴۷۳۱ تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر: