انواع هود آشپزخانه صنعتی

کدخبر: 2377754

هود یکی از مهم ترین ابزار و دستگاه ها در آشپزخانه ها است و نقش مهمی را ایفا می کند. هودها به دو دسته هود صنعتی و هود خانگی تقسیم می شوند. نحوه عملکرد هود صنعتی مانند هود خانگی است با این تفاوت که هود صنعتی از قدرت مکنده بسیار بالاتری برخوردار است و در آشپزخانه های بزرگ که میزان آلاینده ها و دود و بخار حاصل از پخت و پز غذاها بسیار زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع هود صنعتی

هودهای صنعتی انواع مختلفی دارند و تفاوت اصلی آن ها با یک دیگر در نحوه و مکان نصب هود نسبت به منطقه آلودگی است. در ادامه چند مدل از معروف ترین هود های صنعتی را به شما معرفی می کنیم.

هود صنعتی محصور کننده

هود محصور کننده می تواند منبع تولید آلاینده را به طور کامل یا نسبی به دام بیاندازد. این هودها از نظر کارایی در سطح بسیار بالایی قرار می گیرند و به هودهای اتاقکی یا جریان لمینار معروف هستند. از این نوع هود بیشتر در منابعی همچون فرآیندهای سایش و آسیاب که انتشار آلودگی در آن ها بسیار بالا می باشد و همچنین در مکان هایی با مواد شیمایی مصرف می شود که این مواد بو و آلایندگی زیادی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

هود صنعتی  نیمه محصور کننده

عنصر کلیدی در هودهای نیمه محصور تامین مکش مناسب در بخش های باز هود است. به نحوی که مانع از خروج آلاینده ها در بخش های محصور می شود. از این هود می توان در مکان هایی که فرآیند پرتوزا و فوق العاده سمی شکل می گیرد، استفاده کرد.

هود صنعتی غیر محصور کننده

نوع دیگری از هودهای صنعتی، مدل غیر محصور کننده هستند که معمولا در نزدیکی آلاینده ها و بدون محصور کردن آن ها قرار می گیرند. در نتیجه هر چقدر به منبع تولید آلودگی نزدیک تر باشد، میزان آلودگی که توسط هود به دام می افتد هم بیشتر می شود. اما از معایب این هود این است که زمانی که آلاینده ها در هوا پخش می شوند، تا زمانی که توسط هود محصور شوند، ممکن است افراد در مواجه با آلاینده قرار بگیرند.

هود ساده لبه دار یا فلنج دار

این مدل هود جز هودهای گیرنده محسوب می شوند که فلنج یا همان لبه ان ها با سطوح هود موازی بوده و مانع از عبور هوای ناخواسته از پشت هود به داخل آن می شود. تاثیر فلنج بر کارایی هود باعث می شود تا نسبت عرض به طول هود افزایش یابد.

هود شکاف دار

نقش عمده این مدل در توزیع یکنواخت هوا است. هود شکاف دار یک دهانه باز باریک و یک محفظه یکنواخت ساز دارد و برای مکش آلاینده های گازی بسیار مناسب است. هودهای شکاف دار عمدتا در منابع خطی مورد استفاده قرار می گیرند.

هود یا میز مکش از پایین

این هود فقط می تواند آلاینده های آزاد شده در هوا که انرژی پایینی دارند و حرکت آن ها هم رو به پایین است مانند فیوم های حاصل از برش پلاسما برای جوشکاری مناسب است اما منابعی که انرژی زیادی منتشر می کنند و آلاینده های داغ تولید می کنند اصلا توصیه نمی شود.

هود دو جداره 

این هود ها برای این که بتوانند هوای مطبوعی را در محیط ایجاد کنند، دو مجرا دارند. با کمک یکی از آن ها هوای محیط را به بیرون هدایت می کند و از طریق مجرای دیگر هوای تازه را به داخل محیط هدایت می کند. اما هود تک جداره فقط آلاینده ها را به سمت بیرون می فرستد. هود دو جداره نسبت به تک جداره از تکنولوژی بروزتری استفاده کرده است و قیمت بالاتری دارد.

خرید هود صنعتی 

همانطور که در پاراگراف های بالا توضیح دادیم هودها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خودشون را دارند . برای خرید هود صنعتی شرکت هایی مانند استیل ورک https://steelworkco.com ، ویترین نت ، پویا گسترش و ... وجود دارند که با سابقه زیاد در فروش تجهیزات صنعتی آشپزخانه میتوانند شما را در خرید انواع هود صنعتی آشپزخانه راهنمایی کنند . 

 

ارسال نظر: