با شهرهای زیبای ترکیه و تور قسطی آن ها آشنا شوید

کدخبر: 2377671

ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای جهان است. به دلیل واقع شدن این کشور در نزدیکی کشور ما، سالانه تعداد زیادی از ایرانیان نیز به آن سفر می کنند. ممکن است شما نیز از طرفداران مسافرت به شهرهای این کشور باشید. آژانس پیله های عصر پرواز با ارائه تورهای اقساطی شهرهای مختلف ترکیه به شما اجازه ی راحت تر سفر کردن را می دهد. در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص تورهای برترین شهرهای ترکیه به صورت اقساطی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

تور استانبول قسطی

شاید برایتان جالب باشد که استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. جمعیت این شهر در سال 2018 به 15 میلیون نفر نیز می رسید. نکته جالب تر اینکه استانبول در قاره اوراسیا قرار دارد به این معنی که نیمی از آن در قاره آسیا و نیمه دیگر آن در اروپا است. با توجه به تبلیغاتی که کشور ترکیه در زمینه جذب توریست در سال های اخیر کرده است این کشور به یکی از توریستی ترین کشورهای جهان تبدیل شده است. یکی از نقاط قوت کشور ترکیه شهر استانبول است. کافی است شما هدفتان از رفتن به تور استانبول قسطی را مشخص کنید تا این شهر جذاب ترین گزینه ها در آن زمینه را برای شما رو کند. اگر عظمت دریا شما را جذب می کند و تفریحات آبی هوش از سر شما می برد پس شما مدت زمان زیادی نیاز دارید که بتوانید فقط سواحل استانبول را ببینید.

 

images_1691335699_64cfbc131b81b.jpg

 

ساحل بورک، ترو بلو و دالیا از جمله سواحل زیبا و جذابی هستند که در تور استانبول قسطی باید حتما به آن ها سری بزنید. البته استانبول فقط یک شهر ساحلی با جذابیت های دریایی نیست. این شهر یکی از غنی ترین شهر های ترکیه از نظر تاریخی و فرهنگی نیز محسوب می شود. این شهر که حدود 600 سال قبل از میلاد توسط یونانی ها بنا گذاشته شده به دلیل موقعیت جغرافیایی و اهمیت آن بارها بین حکومت های مختلف رد و بدل شده است. این مسئله برای مردمی که در آن زمان زندگی می کرده اند اصلا خوشایند نبوده اما آثار به جا مانده از آن دوران باعث به وجود آمدن یک مجموعه کم نظیر از آثار باستانی و فرهنگی در کنار هم شده است. یکی از مهم ترین آثار تاریخی که در تور استانبول قسطی حتما باید از آن دیدن کنید مسجد ایاصوفیه است.

تور اقساطی آنتالیا

آنتالیا نیز مانند استانبول شهری است که پس از سفر به آن متوجه خواهید شد که جذابیت های بسیار زیادی دارد. با هر سلیقه ای که به آنتالیا سفر کنید دست خالی باز نخواهید گشت و حتما از اقامتتان در آنتالیا راضی خواهید بود. این شهر نه تنها در حال حاضر بلکه در طول تاریخ همیشه شهری پر رونق و سرسبز و زیبا بوده است. جالب است بدانید اسم این شهر بارها و بارها در تواریخ مختلف و همچنین سفرنامه ها تکرار شده است. در جذابیت آنتالیا همین کافی است که بگوییم 30 درصد از گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند از این شهر دیدن می کنند. این شهر حدود 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد و دارای موقعیت جغرافیایی بی نظیری است به طوری که شما با خرید تور اقساطی آنتالیا به زیباترین نقاط دریای مدیترانه دسترسی خواهید داشت.

 

images_1691335763_64cfbc5350b95.jpg

 

جالب است بدانید که در آنتالیا بیشتر شاهد هوایی آفتابی و گرم هستیم که این موضوع جذابیت تفریحات دریایی را بسیار بیشتر می کند. به همین دلیل است که گردشگران روسی و آلمانی این شهر را نسبت به بقیه شهر های ترکیه بیشتر دوست دارند. بهترین فصل برای رفتن به تور اقساطی آنتالیا از نظر آب و هوایی بهار است. تابستان آنتالیا به نسبت بهار گرم تر است اما اگر طرفدار دیدن فستیوال ها و جشن های مختلف و جذاب هستید تابستان آنتالیا را از دست ندهید. وقتی هوای گرم تابستانی جذابیت تفریحات آبی را دو چندان می کند و همچنین برگزاری جشن ها گردشگران را به این شهر دعوت می کند نباید انتظار خلوت بودن و آرامش در آنتالیا را داشته باشید. آنتالیا تابستانی پر شور و هیجان دارد که بسیاری از مردم دنیا را به خود جذب می کند.

تور اقساطی ترکیه

امروزه ترکیه به یکی از کشورهای محبوب بین گردشگران تبدیل شده است. کشور ترکیه با 85 میلیون جمعیت از نظر مساحت 36 امین کشور بزرگ دنیاست. جالب است بدانید که این کشور در سال 2022 حدود 13 میلیارد دلار از صنعت گردشگری سود کسب کرده است که این آمار باعث می شود این کشور به ششمین کشور دنیا در این صنعت تبدیل شود. در ایران نیز یکی از جذاب ترین تورها بین مردم تور اقساطی ترکیه است. به طوری که در سال 2022 حدود 2.3 میلیون نفر از ایرانی ها به ترکیه سفر کرده اند. این موضوع به دلیل جذابیت های مختلفی است که در شهر های مختلف کشور ترکیه قرار دارد. به عنوان مثال استانبول و آنتالیا که از جذاب ترین شهر های ترکیه هستند از تاریخ گرفته تا تفریحات دریایی و غذا خوردن در رستوران های لوکس را می توانید در آن تجربه کنید.

 

images_1691335799_64cfbc7733e59.jpg

 

البته باید گفت که ترکیه به همین دو شهر محدود نمی شود و شهر های زیبای بسیاری دارد. به عنوان مثال ازمیر یکی دیگر از شهر های بزرگ ترکیه است که مردم در تور اقساطی ترکیه از آن دیدن می کنند. باورنکردنی است اگر بگوییم این شهر 8500 سال تاریخ دارد. در ازمیر شما احتمالا زمانی برای خوابیدن پیدا نخواهید کرد چراکه جذابیت تفریحات در همه زمان های شبانه روز بسیار زیاد است. هتل های لوکس، سواحل زیبا و مراکز خرید و تفریح در این شهر برای شما یکی از بهترین زمان های عمرتان را می سازند. یکی از شهرهایی که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است اسیکشهیر است. اگر به تاریخ علاقه ندارید و طرفدار مدرنیته هستید باید به این شهر سفر کنید. این شهر پر از مراکز تفریحی و موزه و ... است که گشت و گذار در آن جذابیت های خاص خودش را دارد.

برگرفته از وب سایت آژانس گردشگری پیله های عصر پرواز به آدرس https://www.pilehparvaz.com/

 

ارسال نظر: