آشنایی با مراحل و فرایند بازسازی اداری و دفتر کار

کدخبر: 2377609

راه و روش انجام بازسازی دفترهای کاری

در گذشته ‌های البته نه چندان دور برای جذابیت، آرامش و زیبایی محیط اداره اهمیتی قائل نبودند و نیازی به این کار نمی‌ دیدند؛ اما امروزه بیشتر مردم تمایل دارند در محیطی جذاب و زیبا کار یا زندگی کنند. برای همین منظور سعی می‌ کنند محل کار یا منزل خود را بازسازی و به شیوه جدید و به روز طراحی کنند. در این مطلب می‌ خواهیم، بدانیم که بازسازی اداری چیست و برای چه منظوری بازسازی‌ ها و نوسازی‌ ها در ساختمان‌ ها انجام می‌ شود.

 

251

 

بازسازی اداری چیست؟

بیشتر اوقات خراب کردن کل ساختمان و نوسازی آن امکان ندارد. به همین دلیل تنها کاری که می ‌توان انجام داد، بازسازی واحدهای اداری و بهبود آن برای کاربری بهتر است. این بازسازی اداری طبق روش‌ های جدید و به روز در دنیا و بر اساس نیاز هر کار و بودجه ‌ای که در نظر گرفته می ‌شود، انجام می‌ گیرد. بیشتر مدیران و کارمندان بعد از مدتی کار در یک مکان به دلایلی مانند: کسل کنندگی، فرسودگی، فضای کوچک و ...  برای اینکه

بازدهی کار بهتر شود، سعی می‌ کنند تغییراتی را در دکوراسیون‌های اداری صورت دهند.

این کار در یک زمان تعیین شده با تغییرات کمتر که موثر هستند، می ‌تواند روحیه کارمندان و فضای اداری را تغییر دهد. مدیران این مجموعه ‌ها تلاش می کنند با هزینه و زمان کمتر به بازسازی اداری بپردازند و نشاط و بازده کاری کارمندان را افزایش دهند. بازسازی یکی از روش‌ های رایجی است که موجب بهبود نما و ظاهر ساختمان، بهبود تاسیسات، کیفیت کاربری کارمندان و حتی رضایت مشتریان می شود. این بازسازی  دارای هزینه مقرون به صرفه ‌ای نسبت به ساخت و ساز مجدد دارد و به زمان کمتری هم نیاز است.

 

مراحل و فرایند بازسازی دفتر کار

زمانی که مدیران و افراد صاحب مجموعه تصمیم به تغییرات و بازسازی های اداری می‌ گیرند، باید در گام اول مکان و توانایی ‌های شرکت را مد نظر بگیرند و با بررسی دقیق انتخاب ‌های مناسبی را انجام دهند. اجرای کار در هر شرکت به نوع و میزان خدماتی که می‌ خواهند، متفاوت است. برای شروع مراحل بازسازی ابتدا از مراحل اولیه شروع می‌ کنیم که عبارت ‌اند از:

 

ثبت درخواست

بعد از تماس و ارتباط با متخصصین و ثبت کردن درخواست خود در سایت یا تماس تلفنی یا از طریق شبکه ‌های اجتماعی باید در مورد درخواست و توضیحات ابتدایی به کارشناسان اقدام کرد.

بازدید از مکان مورد نظر

کارشناسان و طراحان به صورت رایگان از محل بازدید می ‌کنند و عکس، اندازه ‌گیری و اطلاعات مورد نظر را ثبت می ‌کنند. درخواست کننده باید تمام نیازها و خواسته ‌های خود را هم بیان کند.

 

آنالیز پروژه و حضور در جلسه

تیم کارشناسان بازسازی اداری با آنالیز کردن پروژه یک گزارش اولیه تهیه می‌ کنند و بعد از بررسی کار تمام مواردی که نیاز است و اهمیت دارد را مورد توجه قرار می ‌دهند. این افراد روش‌ های کلی و اقدامات را مرور می ‌کنند و در این مرحله حدود ۷۵ درصد از هزینه ‌ها هم تخمین زده می ‌شود و از مشتری درخواست حضور در جلسه می ‌کنند.

 

251

 

 

جلسه حضوری و بررسی جزئیات

در جلسه حضوری جزئیات پیشنهادها و گزارش‌ های تخمین زده شده را بررسی کرده و به هزینه‌ ها پرداخته می‌شود. اگر توافق انجام بگیرد، قراردادهای بازسازی اداری با شرکت مورد نظر بسته می ‌شود تا کار شروع شود.

 

طراحی دکوراسیون و مدل سازی سه بعدی

اگر مشتری یک تصویر کلی و نهایی از فضای طراحی شده جدید را بخواهد، کارشناسان توسط نرم‌افزارهای پیشرفته، مدل سه بعدی از محل را طبق نیاز و خواسته فرد انجام می ‌دهند که مشتری می‌ تواند با نمایش این پروژه سه بعدی کار درخواستی خود را مشاهده کند.

 

ارائه طرح و ویرایش تا نسخه نهایی

بعد از اینکه تصویرسازی کلی انجام گرفت، از مشتری برای جلسه ‌های دیگر دعوت می‌ شود تا اگر طرح مورد نظر اشکال یا ایراد یا نیاز به تغییرات مجدد دارد، صورت بگیرد. در آخر جلسه طرح کلی و نهایی نیز ارائه می ‌شود.

 

آماده کردن نقشه نهایی برای اجرا

در  مرحله آخر نقشه ‌های اجرایی آماده می ‌شود و تخمین هزینه‌ ها به صورت دقیق انجام می ‌گیرد. به پروژه مورد نظر اضافه می ‌شود که با قرارداد به مشتری ارائه می ‌شود. بعد از تایید این نسخه آخر طرح نقشه جدید اجرا و آماده ساخت می ‌شود.

 

هزینه طراحی داخلی شرکت و بازسازی اداری

انجام پروژه بازسازی دارای هزین ه‌های مختلفی است.  این هزینه‌ها از مهم‌ ترین نکات تعیین کننده در اجرای این کار است. البته هزینه‌ ها به عوامل زیادی مانند: حجم بازسازی و درجه، نوع مواد و مصالح، دستمزد افراد و متخصص و ... بستگی دارد. اگر در بازسازی اداری فقط نیاز به تغییرات در فضاهای اداره باشد، نسبت به بازسازی‌ های سازه‌ ها قطعا هزینه کمتری را خواهد داشت. پس عواملی مانند وضعیت ساختمان، متریال و مواد مورد استفاده، متراژ ساختمان، دستمزد پیمانکار و کارگر، حمل و نقل نخاله‌ها و ... در تعیین کردن هزینه نهایی در نوسازی بسیار موثر خواهند بود.

یک آپارتمان ۵۰ متری در مقایسه با آپارتمان ۱۴۰ متر یا بالاتر هزینه بازسازی زیادتری دارد. البته برای کم کردن هزینه‌ ها می‌ توان مواردی که ضرورتی ندارد را حذف کرده و نقشه جدیدتری را تهیه کرد. حتی می ‌توان میزان نورپردازی ‌ها را هم کمتر کرده و حتی در بعضی از مواقع با انتخاب شرکت ‌های معتبر هزینه بازسازی اداری کمتر هم خواهد شد؛ زیرا با روش ‌های کاهش هزینه آشنا هستند.

 

شرکت‌ های بازسازی دفتر کار و اداره‌ ها

شرکت ‌ها و مجموعه ‌های معتبر معمولا راهکارها و روش‌ های رایجی را برای بالا بردن کیفیت، بهتر کردن کاربری و بیشتر کردن استحکام و طول عمر ساختمان ‌های تجاری و اداری انجام می ‌دهند. برای بازسازی اداری و حتی بازسازی خانه می ‌توان با بهترین شرکت ‌های دکوراسیون داخلی تماس گرفته و بازسازی ‌های خود را به متخصصین حرفه ‌ای سپرد. این کارشناسان با طراحی کردن و اجرای پروژه بازسازی مورد نظر می ‌توانند با کمترین زمان و هزینه مناسب کار را به پایان برسانند.

 

نمونه بهترین شرکت برای بازسازی

شرکت‌ های خدمات بازسازی اداری و مسکونی زیادی در شهر تهران وجود دارد که با آشنایی با هر شرکت و پیمانکاران آنها می ‌توانید به پروفایل متخصص مجموعه رفته و نمونه کارها، میزان تخصص، امتیازات و حتی نظر افراد دیگر را به طور کلی بررسی کنید. نمونه یک شرکت مناسب، شرکت نیو دیزیان است. این گروه دکوراسیون داخلی دارای سابقه طولانی بوده و تخصص‌ های علمی فراوانی را در طراحی صفر تا صد ساختمان ‌ها و دکوراسیون داخلی اداری و منازل و تجاری دارند.

این شرکت دارای طراحان خلاق و با تجربه ‌ای است که از طرح ‌های جدید، به روز و محصولات مرغوب و با کیفیت بالا را در اجرای بازسازی‌ اداری، مسکونی و تجاری استفاده می‌ کنند و در زمان مشخص شده بهترین کیفیت پروژه را تحویل می ‌دهند. این مجموعه برای جزئیات پروژه اهمیت زیادی قائل است و متعهد است که در زمان تعیین شده کار را با کیفیت و سالم تحویل دهد.

 

کاربرد کابینت انزو در بازسازی آشپزخانه ی دفترکار

همانطور که می دانید علاوه بر پروژه های بازسازی خانه ، در بازسازی فضا های اداری نیز دکوراسیون آشپزخانه دفتر کار حائز اهمیت است ، چراکه در برخی از ادارات این محیط علاوه بر کاربرد آشپزخانه ای که دارد ، محیطی برای سرو غذای کارمندان نیز می باشد و بنابراین دکوراسیون آن هم از نظر زیبایی و هم از نظر روانشناختی و تاثیر روانی ای که بر افراد دارد نیز حائز اهمیت می باشد. یکی از زیباترین ، جدید ترین و شکیل ترین انواع کابینت ، کابینت آشپزخانه انزو می باشد که به دلیل تنوع در رنگ و طراحی جذابی که دارد از جمله کابینت های پرطرفدار و محبوب می باشد که فضای آشپزخانه را چشمگیر و لاکچری می کند.

 

251

 

کلام پایانی

در بازسازی اداری فاکتورهای مهمی مانند: دیوارها، کف، سقف و پارتیشن‌ ها را باید اصولی و دقیق بررسی کرده و هر کدام را به طور مجزا بازسازی کرد. برای یک بازسازی اصولی دقیق که هزینه مناسبی هم داشته باشد، بهتر است به بهترین شرکت‌ های بازسازی مانند شرکت دکوراسیون نیو دیزاین مراجعه کرد که از معتبرترین شرکت ‌های دکوراسیون داخلی است.

 

 

 

ارسال نظر: