بررسی کالاهای مجاز برای فریت بار

کدخبر: 2377454

برای ارسال هوایی بار غیرتجاری یا فریت بار، قوانینی وجود دارد که کالاهای مجاز را از کالاهای ممنوعه تفکیک می‌کند. این قوانین به دودسته تقسیم می‌شوند، قوانین کشوری و قوانین بین‌المللی. قوانین کشوری مربوط به قوانین گمرکی و محلی کشور مبدأ و مقصد ارسال کالا است و قوانین بین‌المللی طبق قوانین IATA که اکثر شرکت‌های هواپیمایی معتبر دنیا عضو این سازمان بین‌المللی هستند، تعریف می‌شود.

حمل هوایی بار

حمل بار هوایی سریع‌ترین نوع ارسال بار بین کشورهای مختلف است. کسانی که به دنبال حمل بار هوایی هستند حتماً می‌دانند که مزایای این نوع حمل تنها به‌سرعت انتقال محدود نمی‌شوند و برای کالاهایی با شرایط ویژه، حمل بار هوایی بهترین گزینه موجود است. برای مثال می‌توان به محموله‌های فاسدشدنی اشاره کرد که در حمل بار هوایی با شرایط استاندارد و بسته‌بندی مناسب نگهداری می‌شوند.

فریت بار و قوانین آن

به‌طورکلی فریت بار به ارسال اضافه‌بار مسافری، لوازم شخصی و لوازم منزل افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر به خارج از کشور را دارند، توسط شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی گفته می‌شود.

اما نکته جالب اینجاست که برخی از لوازم شخصی و حتی خوراکی‌هایی که به طور معمول در طول زندگی روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند، طبق قوانین بین‌المللی برای ارسال هوایی غیرمجاز به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب قصد داریم کالاهای ممنوعه و مجاز در فریت بار و حمل‌ونقل هوایی خرده بار از لحاظ قوانین کشوری و قوانین بین‌المللی را بررسی کنیم.

کالاهای مجاز برای فریت بار مسافری

در فریت کردن بار مسافری شما می‌توانید کلیه وسایل شخصی، لوازم منزل، پیانو، پوشاک و البسه، مواد خوراکی در بسته‌بندی مناسب و به‌طورکلی تمامی مواردی که در لیست کالاهای غیرمجاز برای فریت بار نیست را به‌صورت هوایی ارسال کنید.

قوانین کشوری فریت بار

بنا بر قوانین حکومتی جمهوری اسلامی ایران فریت بار مسافری و غیرتجاری برخی از وسایل ممنوع است. این وسایل عبارت‌اند از: عتیقه‌جات، آثار هنری اصیل، کتاب‌های خطی و چاپ‌سنگی، اوراق مینیاتور، طلا و نقره، سنگ‌های قیمتی، ارزهای خارجی، انواع فرش و قالیچه، هر نوع میراث‌فرهنگی، اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی، مواد مخدر و محرک و مشروبات الکلی و...

درصورتی‌که این موارد در فرودگاه‌های کشور ایران مشاهده شود، بار توقیف شده و فرستنده بار به دلیل عدم اظهار صحیح لیست بار و قاچاق کالا مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

قوانین بین‌المللی فریت بار

در اینجا به کالاهایی می‌پردازیم که از لحاظ قوانین بین‌المللی نمی‌توان در فریت بار ارسال کرد. برخی از کالاهایی که در زندگی روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند، از لحاظ قوانین بین‌المللی دارای خطرات بالقوه و یا بالفعل در حمل‌ونقل هوایی هستند. این وسایل به دلیل خطرات احتمالی برای هواپیما، فرودگاه، مسافرین و خدمه پرواز، کالای ممنوعه جهت فریت بار به شمار می‌آیند.

برخی از این کالاها عبارت‌اند از: هر نوع باطری، اسپری و ادکلن بیش از 200 سی‌سی، لوازم آرایشی اشتعال‌زا، شامپو، انواع نرم‌کننده، الکل، شربت، آبلیمو، سرکه و ترشیجات و انواع دارو، اسباب‌بازی و وسایل الکترونیکی و. این موارد در فریت بار لوازم شخصی یا وسایل منزل به‌طورکلی ممنوع هستند.

سخن پایانی

هر چند که بیشتر کالاهای مورداستفاده در زندگی روزمره می‌توانند برای حمل‌ونقل هوایی استفاده شوند، اما برخی از آن‌ها به دلیل محدودیت‌های ایمنی و خطراتی که برای سایر مسافران و کارکنان هواپیمایی به دنبال دارند، ممنوع هستند. برای جلوگیری از توقیف احتمالی بار یا متهم شدن به قاچاق کالا، قبل از حمل هرگونه کالایی با شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و فریت بار تماس بگیرید و از قوانین و محدودیت‌های مربوطه مطلع شوید. شرکت همراه دژ ایرانیان با بهره‌مندی از کادری متخصص در زمینه حمل‌ونقل هوایی بار و داشتن تمامی مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

 

 

ارسال نظر: