زیبایی های آبشار کبودوال در استان گلستان

کدخبر: 2377059

استان گلستان، یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که طبیعت بکر و زیبایی دارد. جالب است بدانید که حدود 2000 جاذبه گردشگری در استان گلستان وجود دارد که بسیار جذاب و دیدنی هستند. «آبشار کبودوال»، یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان علی آباد کتول است که در 8 کیلومتری این شهرستان قرار دارد. آبشار کبودوال به قدری زیبا و خاص است که حسابی در ذهن و قلب شما ماندگار می شود. کبودوال در زبان کتولی به معنای «جوی آبی رنگ» است. در این نوشته می خواهیم درباره جذابیت های آبشار کبودوال و نکات مهم برای بازدید از این آبشار با شما صحبت کنیم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

معرفی آبشار کبودوال

آبشار کبودوال، بزرگترین آبشار خزه ای ایران است که ارتفاع آن به 12 متر می رسد. آب این آبشار از چشمه های جاری شده در دامنه شمالی کوه هارون سرچشمه می گیرد و بسیار زلال است. آبشار کبودوال در دل جنگل های سرسبز قرار گرفته و به عنوان بزرگترین آبشار خزه‌ای ایران معروف شده است. آبشار کبودوال از جمله میراث ملی ایران است.

به دلیل جاری شدن آب از ارتفاع زیاد و وجود درختان مرتفع، آب و هوای اطراف آبشار بسیار خنک و دلپذیر است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار کبودوال، فصل بهار و تابستان است که طبیعت در نهایت سرسبزی و زیبایی قرار دارد. آبشار کبودوال در ایام تعطیلات و آخرهفته ها بسیار شلوغ است و در روزهای عادی، تعداد گردشگران این منطقه کمتر است. اگر در اواسط هفته به آبشار کبودوال بروید، شانس این را دارید که صدای آبشار با وضوح بهتر بشنوید و جانوران بومی این منطقه را ببینید.

به تازگی در منطقه گردشگری کبودوال، انواع امکانات رفاهی و تفریحی برای مسافران عزیز در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند از این امکانات استفاده کنند. از جمله امکانات این منطقه می توان به وجود بوفه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، آلاچیق و سکوهای استراحت اشاره کرد.

تجربه آرامش عمیق در آبشار کبودوال

زمانی که به آبشار کبودوال گلستان رفتید، چند دقیقه از زمانتان را به مشاهده آب جاری شده از آبشار اختصاص دهید و از دیدن پوشش گیاهی خاص این منطقه لذت ببرید. اینجا دقیقاً همان مکانی است که باید گوشی موبایل خود را بیرون بیاورید و شروع به عکاسی در دل طبیعت کنید.

مسیر دسترسی به آبشار کبودوال علی آباد

اگر دوست دارید آبشار خزه ای کبودوال را ببینید، از مسیر کمربندی علی آباد به سمت دانشگاه آزاد بروید و سپس تا ورودی پارک جنگلی کبودوال رانندگی کنید. زمانی که به پارک جنگلی کبودوال رسیدید، ماشین خود را در جای مناسب پارک کنید و ادامه مسیر را با پای پیاده طی کنید.

از ورودی پارک جنگلی تا آبشار کبودوال، باید حدوداً 20 دقیقه پیاده روی کنید و از پله های سنگی این منطقه بالا بروید. اگر مشکل قلبی و تنفسی دارید یا کمردرد و پادرد را تجربه می کنید، بهتر است طی کردن پله های این منطقه را فراموش کنید؛ زیرا 320 پله سنگی را باید طی کنید تا به بالا برسید و بتوانید آبشار کبودوال را ببینید. هر زمان که از طی کردن پله های آبشار خسته شدید، به خودتان یادآوری کنید که در انتهای این پله ها، یکی از مناظر بهشتی در ایران را مشاهده می کنید که زیبایی آن وصف نشدنی است.

زیبایی های آبشار کبودوال گلستان

با رفتن به آبشار کبودوال گلستان، شاهد آبشاری زلال و هوای مه آلود و خنک خواهید بود. همچنین از استشمام بوی علف های سبز و دیدن درختان این منطقه سرمست می شوید.

جالب است بدانید که مسیر آبشار کبودوال با خزه پوشانده شده است. همزمان با فرا رسیدن فصلهای سرد سال، خزه های آبشار کبودوال به تدریج زرد شده و از بین می روند؛ اما با فرا رسیدن بهار، مجدداً تمام مسیرهای سنگی آبشار پر از خزه های سبز می شود.

در هنگام بازدید از این آبشار خزه ای، حتماً کفش و لباس گرم به همراه داشته باشید. همچنین آب و خوراکی های مقوی را در کوله خودتان قرار دهید تا بتوانید مسیر آبشار را با انرژی و قدرت بیشتر طی کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف آبشار کبودوال

بعد از مشاهده آبشار کبودوال و پارک جنگلی این منطقه، شما می توانید به سد خاکی کبودوال بروید و پرندگان آبزی این منطقه را از نزدیک ببینید. در سد کبودوال، انواع اردک، قو و غازهای وحشی زندگی می کنند و این منطقه، پناهگاه جالبی برای پرندگان مختلف است.

راهنمای اقامت در شهرستان علی آباد استان گلستان

در سفر به علی آباد کتول، شما می توانید سایر مکانهای دیدنی علی آباد مانند آبشار چلی، آبشارهای شیرآباد، دریاچه کبودوال، آبشار آلامن، روستای چلی سفلی، موزه مردم شناسی علی آباد و بازارهای محلی گلستانی ها را ببینید و سفری جذاب به علی آباد داشته باشید.

یکی از مهمترین موارد در سفر به علی آباد استان گلستان، انتخاب هتل مناسب است. با رزرو هتل مناسب در علی آباد، شما می توانید روزهای سفرتان را به گردش و تفریح اختصاص دهید و شبها استراحتی عمیق داشته باشید تا خستگی سفر از تن شما بیرون بیاید.

شاید بپرسید بهترین هتل علی آباد کدام است؟ در ادامه، با 2 هتل مجهز و معروف در علی آباد آشنا خواهید شد که امکانات خوبی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد.

Picture1

معرفی هتل کارنیا علی آباد

هتل کارنیا در علی آباد کتول، هتلی سه ستاره و زیبا است که در بلوار امام رضا قرار دارد. در هتل کارنیا علی آباد، انواع اتاق های دو تخته، سه تخته، اتاق VIP و سوئیت یک خوابه وجود دارد و قابل رزرو است. از جمله امکانات تفریحی هتل کارنیا علی آباد می توان به وجود زمین بازی، تجهیزات ورزشی، خدمات گردشگری، خدمات اورژانس، رستوران، کافی شاپ، اسلوفود، زمین تنیس، تالار پذیرایی، پارک کودک، خدمات پزشکی و... اشاره کرد. معماری هتل کارنیا علی آباد بسیار جذاب و خاص است و چشم اندازی رو به جنگل دارد. از هتل کارنیا تا آبشار کبودوال، حدود 9 کیلومتر فاصله است و شما می توانید این مسافت را در عرض 10 دقیقه طی کنید و به کنار این آبشار زیبا برسید. اگر به دنبال هتلی تمیز و زیبا برای اقامت در گلستان هستید، برای رزرو هتل کارنیا علی آباد اقدام کنید.

معرفی هتل نگارستان علی آباد

یکی از مجلل ترین هتلهای علی آباد کتول، هتل نگارستان است که در خیابان امام رضا قرار دارد. در این هتل سه ستاره، انواع اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته، چهار تخته و سوئیت یک خوابه وجود دارد و قابل رزرو است. هتل نگارستان از جمله شیک ترین اقامتگاه های گلستان است که به موفق به جلب رضایت مسافران و گردشگران عزیز شده است. چشم انداز اتاق های هتل نگارستان رو به جنگل و خیابان است. این هتل در خارج از محدوده طرح ترافیک قرار دارد و محیط آن آرام و ساکت است.

Picture1

از جمله امکانات رفاهی موجود در هتل نگارستان علی آباد می توان به وجود رستوران بام، پارکینگ، آژانس مسافرتی، خدمات باربری و فضای سبز اشاره کرد. موقعیت مکانی هتل نگارستان علی آباد بسیار خوب است و به مناطق تفریحی علی آباد مانند آبشار کبودوال و جنگل های این منطقه نزدیک است.

در این نوشته با زیبایی‌های آبشار کبودوال در استان گلستان آشنا شدید. امیدواریم هرچه زودتر برای دیدن این آبشار خزه ای برنامه‌ریزی کنید و سفری لذت بخش و پرخاطره را تجربه کنید.

 

 

 

 

ارسال نظر: