چاپ مش چگونه است؟

کدخبر: 2376856

چاپ مش یا چاپ صفحه‌ ای، یکی از روش‌ های چاپی هست که برای تولید کارهای چاپی با تعداد کمتری نسخه استفاده میشه. مش یک پارچه نازک با بافتی خاص هست که بر روی یک قاب چوبی یا فلزی نصب میشه. در این روش، ابتدا قبل از چاپ تصویر یا طرح مورد نظر رو به صورت دیجیتالی طراحی میکنیم. سپس تصویر یا طرح مورد نظر روی مش قرار میگیره و با اعمال فشار به کاغذ، جوهر به طور دقیق به کاغذ منتقل میشه. چاپ مش به دلیل سادگی و هزینه کمتر، برای تولید کارهای چاپی با تعداد کمتری نسخه مورد استفاده قرار میگیره. به علاوه، در این روش چاپی، امکان تولید تصاویر با وضوح بالا و جزئیات دقیق بر روی سطح کاغذ نیز وجود داره. همچنین، از آنجا که هر چاپ مش فقط برای یک رنگ مناسب است، امکان استفاده از ترکیب‌ های رنگی مختلف برای تولید تصاویر پیچیده و با رنگ ‌های متعدد وجود نداره.

با این حال، به دلیل محدودیت تعداد رنگ‌ های قابل استفاده، این روش چاپی برای تولید تصاویر با رنگ ‌های پیچیده و با وضوح بالا مناسب نیست. همچنین، با توجه به اینکه هر مش فقط برای یک رنگ مناسب است، برای تولید تصاویر با ترکیب ‌های رنگی مختلف نیاز به تعداد مش‌ های بیشتره که ممکنه هزینه بیشتری داشته باشه. برای تولید حجم بزرگی از کارهای چاپی با کیفیت بالا، روش‌های دیگری مثل چاپ افست مناسب ‌تر هستن.

انواع مختلف چاپ لیبل

لیبل، یکی از مهمترین عواملی است که در تشخیص و تمایز محصولات در بازار اهمیت داره. چاپ لیبل نیز به عنوان روشی برای چاپ برچسب‌ ها و نام محصولات بر روی جعبه‌ ها، بطری ‌ها، اسناد و موارد دیگر استفاده میشه. در اینجا، انواع مختلف چاپ لیبل رو بررسی خواهیم کرد.

1. چاپ لیبل فلزی:

این نوع چاپ، برای چاپ بر چسب ‌هایی که بر روی قطعات فلزی مثل لوازم خانگی، ابزارهای صنعتی و خودروها مورد استفاده قرار میگیره. برای چاپ لیبل فلزی، ابتدا طرح مورد نظر روی یک فلز نقش برجسته شده و سپس با استفاده از روکش رنگ، رنگ‌ های مختلف بر روی لیبل چاپ میشه. این روش چاپی برای تولید لیبل‌هایی با دوام و ضد آب مناسبه.

2. چاپ لیبل بر روی پلاستیک:

برای تولید لیبل ‌هایی که بر روی بطری‌ ها، جعبه ‌ها و دیگر محصولات پلاستیکی این نوع چاپ استفاده میشه. این روش چاپی با کمک تکنولوژی‌ های مختلفی مانند چاپ افست، چاپ دیجیتال و چاپ فلکسوگرافی صورت میگیره. همچنین، برای افزایش دوام و مقاومت در برابر شرایط مختلف، لایه‌ هایی از روکش‌ های مختلف مانند UV و لمینیت بر روی لیبل اعمال میشن.

3. چاپ لیبل بر روی کاغذ:

این روش چاپی میتونه با استفاده از چاپ افست، چاپ دیجیتال و چاپ فلکسوگرافی برای تولید لیبل ‌هایی که بر روی کارتن‌ ها، جعبه ‌ها و سایر محصولات کاغذی استفاده بشه.

4. چاپ لیبل حرارتی:

در این روش چاپی، از یک نوع کاغذ حرارتی استفاده میشه که با اعمال حرارت، رنگ ‌های مختلف بر روی لیبل چاپ میشه. این روش چاپی نسبت به دیگر سایر روش ‌های چاپ بسیار سریع هست و هزینه کمتری هم صرف میشه، اما مقاومت این نوع لیبل در برابر شرایط مختلف کمتره و برای محصولاتی که در معرض حرارت، رطوبت و نور قرار میگیرن، مناسب نیست.

شرکت کوثر پرینت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت ‌های چاپگری در ایران شناخته شده و در زمینه تولید کتاب و مجلات با کیفیت بالا و با سرعت بالا فعالیت میکنه. از مزایای شرکت کوثر پرینت میتوان به استفاده از تکنولوژی پیشرفته، کیفیت بالای چاپ، سرعت بالا و قابلیت چاپ رنگ‌ های پوستری (CMYK) اشاره کرد. در حالی که شرکت های چاپ ایران کهن و متین بیشتر از روش های چاپ سنتی پیروی میکنن؛ به طوری که کتاب‌ های مذهبی و کتاب ‌هایی که ارزش تاریخی و فرهنگی دارن، رو مدام تولید میکنن. بنابراین اگه به دنبال چاپ کتاب ‌ها و مجلات با کیفیت بالایی هستید، به وب سایت شرکت کوثر پرینت مراجعه کنید و سفارش تون برای ایجاد محصولات چاپی ثبت کنید.

لایت باکس چیست؟

لایت باکس یا جعبه نوری، ابزاری هست که در عکاسی، طراحی، نقاشی و مجسمه ‌سازی برای نمایش و تعیین نورپردازی، شفافیت و رنگ برای مدل ‌های سه بعدی و مجسمه ‌ها استفاده میشه. یک ساختار خیلی ساده ای داره که همه میتونن از آن استفاده کنن. نیاز به دانش خاصی نداره .این ابزار شامل یک جعبه به شکل مستطیل هست که در بالای آن یک پنل شیشه ‌ای شفاف و در پایین آن یک منبع نور مانند چراغ LED یا لامپ فلورسنت داره. با  استفاده از لایت باکس، میتونید رنگ ‌های واقعی محصولات و تصاویر خود را نمایش بدید و به مشتریان خود اطمینان بدید که رنگ ‌هایی که در تصاویر مشاهده میکنن، با واقعیت مطابقت دارن.

وقتی که یک مدل سه بعدی یا مجسمه رو روی پنل شیشه ‌ای لایت باکس قرار میدید و منبع نور رو روشن میکنید. نور از زیر مدل سه بعدی یا مجسمه عبور کرده و از طریق پنل شیشه ‌ای به چشم شما میرسه. این باعث میشه تا شما بتونید جزئیات بیشتری از مدل یا مجسمه رو مشاهده کنید و به راحتی بتوانید نورپردازی، شفافیت و رنگ ‌های مختلف رو تعیین کنید.

 

 

 

 

در کل، لایت باکس یک ابزار مفید و حرفه‌ ای برای تعیین نورپردازی، شفافیت و رنگ در عکاسی، طراحی، نقاشی و مجسمه ‌سازی هست که به کمک آن میتونید به راحتی جزئیات بیشتری رو از مدل ‌ها و محصولات مورد نظرتون مشاهده کنید و در عین حال بازده بالاتری از تبلیغات خود داشته باشید

خلاصه مقاله

چاپ مش برای تولید چندین کپی از یک طرح با کیفیت بالا و با قابلیت چاپ روی سطوح مختلف بسیار مناسبه. همچنین، با استفاده از این روش چاپی میتونید بر روی سطوح بزرگ و با ابعاد مختلف نیز چاپ انجام بدید

 

 

 

ارسال نظر: