7 علت خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز

کدخبر: 2376818

خارج شدن دود سفید و آب از جمله مشکلاتی هستند که مربوط به سیستم اگزوز خودرو می باشند. این مشکلات هر دو به دلایل مختلفی می توانند در خودرو ایجاد شوند که باید مورد برسی قرار گرفته شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از دلایل خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز خودرو بپردازیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

 برخی از دلایل خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز

 در ادامه قصد داریم برخی از دلایل خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز خودرو را بیان کنیم.

 1 . گرمای بیش از حد موتور

 در هنگام روشن کردن خودرو گرمای زیادی در آن ایجاد می شود. این گرما باید از طریق اگزوز از موتور خودرو خارج شود. گاهی اوقات به دلیل سرد بودن هوای محیط و اختلاف دما میان اگزوز و محیط، گرمایی که از اگزوز خارج می شود به بخار آب تبدیل شده و با برخورد به فلز سرد اگزوز به مایع تبدیل می شود. خارج شدن قطرات آب باید به طور طبیعی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی متوقف شود. در صورتی که این امر ادامه پیدا کند ممکن است در سیستم اگزوز خودرو مشکلی ایجاد شده باشد.

 2 . خروج آب به دلیل عملکرد کاتالیست

 کاتالیست در خودرو قطعه ای است که وظیفه آن کاهش گاز های سمی و آلوده کننده ای است که از اگزوز خودرو خارج می شوند.کاتالیست به طور طبیعی در حین کار و عملکرد صحیح خود مقداری بخار آب تولید می کند که از طریق اگزوز و به شکل قطره های آب از آن خارج می شود. این امر کاملا طبیعی می باشد و نشان دهنده وجود مشکل در کاتالیست نمی باشد.اما همانند مورد قبل در صورتی که خارج شدن آب به صورت مداوم باشد، ممکن است دلیل آن به خاطر وجود مشکل در سیستم اگزوز خودرو باشد.

7 علت خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز

 3 . خراب شدن واشر سر سیلندر

 خراب شدن واشر سر سینلدر یکی از دلایل خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز خودرو می باشد.هنگامی که واشر سر سیلندر با مشکل جدی رو به رو شود و یا ترکیده باشد، علاوه بر خارج شدن قطرات آب، دود سفید نیز ممکن است از اگزوز خارج شود.جهت اطمینان حاصل کردن از سالم بودن واشر سر سیلندر باید مخزن مایع خنک کننده خودرو را برسی کنید. در صورتی که مخزن مایع خنک کننده هوا مشاهده کردید و همچنین متوجه شدید که دمای موتور بیش از حد معمول بالا رفته است؛ می توانید نتیجه بگیرید که واشر سر سیلندر خراب شده است. توصیه می شود در صورت خرابی یا ترکیدن واشر سر سیلندر، هر چه سریع تر نسبت به برطرف کردن مشکل آن اقدام کنید. زیرا داغ شدن بیش از حد موتور می تواند مشکلات بسیار جدی را در خودرو ایجاد کند.

 4 . خرابی انژکتور سوخت

 انژکتور سوخت در خودرو وظیفه دارد در زمان مناسب سوخت را به محفظه احتراق وارد کند.در صورتی که انژکتور سوخت دچار خرابی شود، سوخت مورد نیاز خودرو در زمان مناسب وارد محفظه نشده و در نتیجه به علت کمبود سوخت، دود سفید در خودرو ایجاد می شود.

 5 . خراب شدن رینگ و پیستون

  به خرابی واشر سر سیلندر و مشکلات مربوط به آن اشاره کردیم.به همراه واشر سر سیلندر، خراب شدن رینگ پیستون نیز می تواند منجر به خارج شدن آب از لوله اگزوز شود. رینگ و پیستون خراب علاوه بر خارج شدن آب از اگزوز باعث خرابی موتور نیز می شوند.

 6 . تجمع سوخت در خودرو

 تجمع و تراکم سوخت در خودرو از دلایلی است که منجر به خارج شدن دود سفید از اگزوز خودرو می شود.تجمع سوخت معمولا هنگامی که دمای هوا پایین آمده باشد و هوا سرد باشد در خودرو ایجاد می شود. در این مواقع دود سفید به علت اختلاف دما در هنگام روشن کردن از اگزوز خارج شده و پس از گذشت چند ثانیه کاملا پاک شده و از بین می رود.در صورتی که خارج شدن دود سفید از خودرو ادامه پیدا کند، احتمالا در سایر بخش های خودرو مشکلی ایجاد شده است که منجر به تداوم خارج شدن دود سفید می شود.

 7 . خرابی ترموستات

 از جمله دلایل خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز خودرو خراب شدن ترموستات می باشد.ترموستات در خودرو یک قطعه بسیار کوچک می باشد که وظیفه کنترل کردن دمای آبی که در موتور وجود دارد را برعهده دارد.در صورتی که این قطعه دچار خرابی شود، آب بسیار سریع تر از حد معمول گرم می شود و به همین دلیل به بخار تبدیل شده و به صورت قطرات آب و یا دود سفید از اگزوز خارج می شود.ترموسات از قطعات مهم خودرو می باشد؛ از این رو توصیه می شود در هنگام خرابی این قطعه سریعا به تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به برطرف کردن مشکل آن اقدام کنید.

برای سرویس و تعمیر خودروهای چینی ، تعمیرگاه تخصصی عباسی آماده عیب یابی و رفع مشکلات موتوری انواع خودرو است. تعمیرگاه جک ، تعمیرگاه برلیانس و.... از خدمات این مرکز تعمیرگاهی است. 09128172781

www.abbasikhodro.com

 

ارسال نظر: