رئیس اتاق اصناف ایران: روند دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود

کدخبر: 921567

علی فاضلی گفت: مالیات بر ازرش افزوده تنها باید از یکی مبادی ورودی اخذ شود، اما اکنون در چندین مرحله این نوع مالیات دریافت می‌شود که باید اصلاح شود

به گزارش «نسیم»، علی فاضلی در برنامه زنده رادیو اقتصاد با بیان اینکه اخد مالیات بر ارزش افزوده در تمام دنیا مرسوم است، افزود: در کشور ما روند دریافت مالیات بر ارزش افزوده صحیح نیست زیرا مالیات بر ازرش افزوده تنها باید از یکی مبادی ورودی اخذ شود، اما اکنون در چندین مرحله این نوع مالیات دریافت می‌شود که باید اصلاح شود.

فاضلی اضافه کرد: تعریف جامعی از نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در دست نداریم و اشکالات زیادی در روند دریافت اخذ مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که لازم است مورد بازنگری قرار گیرد.

وی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با حضور کارشناسان اتاق اصناف ایران در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و بسیاری از اتحادیه های صنفی که با این موضوع درگیر هستند، به یاری مجلس امیدوارند.

فاضلی با بیان اینکه اشکال در ساختار مالیات بر ارزش افزوده ، باعث آسیب در واحدهای تولیدی شده است و بسیاری از واحدهای تولیدی در بخش های مختلف صنفی آسیب دیده اند، اظهار کرد: شیوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده باعث می‌شود خرید و فروش به شکل رایج انجام نشود و بعضی از بنگاه‌های اقتصادی برای فرار از این موضوع خطا می‌کنند.

فاضلی با تاکید بر تعامل مثبت بین اتاق اصناف ایران و مجلس شورای اسلامی،گفت: تعاملات خوبی در این زمینه اخذ شده و به زودی کمیسیون اقتصادی با محوریت اتاق اصناف ایران ساختار جدید مالیات بر ارزش افزوده را تعریف و جهت تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در روند اخذ مالیات برای اصناف در سالهای گذشته کم لطفی صورت گرفته است، ادامه داد: اصناف بزرگترین نهاد مدنی کشور به حساب می‌آیند و باید به مالیاتی که برای اصناف تعیین می‌شود، توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی تدوین راهبردی آموزش را مهمترین دغدغه اتاق اصناف ایران برشمرد و افزود: چند تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و علمی وکاربردی برای ارتقای سطح آموزشی اصناف در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اتاق اصناف تهران، همچنین از برگزاری انتخابات اتاق اصناف ایران در نیمه دوم مهرماه خبر داد و افزود: یک برنامه 60 ماده‌ای در دستور کار اتاق اصناف ایران قرار گرفته که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین هدفمند کردن ساختار توزیع، تولید و خدمات فنی را از مهمترین دغدغه‌های اتاق اصناف ایران برشمرد و تاکید کرد: حذف واسطه‌گران از عرصه توزیع و تولید در دستور کار قرار گرفته که این اقدام برای عملیاتی شدن نیازمند زمان است.

فاضلی با اشاره به تصویب آیین نامه‌های قانون نظام صنفی در کمیسیون هیات عالی نظارت، گفت: از مجموع 46 آیین نامه موجود در قانون نظام صنفی یک سوم آن تدوین شده که تا سه ماه آینده بقیه آن تصویب و کتاب جامع قانون نظام صنفی چاب و توزیع خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه پاییزه و فروش فوق العاده خبر داد و افزود: امسال علاوه بر فروش‌های فوق العاده در مکان‌های استاندارد که دارای خدمات رسانی مطلوب باشند، نمایشگاه پاییزه برای عرضه انواع نوشت افزار و کیف و روپوش مدارس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: