سال تحصیلی با ۶۴۰ هزار دانش‌آموز دبستانی در شهرستان‌های تهران آغاز می‌شود

کدخبر: 2380889

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستانهای استان تهران گفت: در سال تحصیلی جدید ۶۴۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در کلاسهای درس حضور خواهند داشت.

نسیم‌آنلاین: محمدعلی زنجانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستانهای استان تهران روز یکشنبه در آیین قدردانی از ۱۴۴ معلم کلاس اول در پردیس افزود: پیش بینی ما این است که در سال تحصیلی جدید میزبان بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز پایه اول باشیم.

وی اظهار داشت: در شهرستانهای استان تهران بیش از ۱۷ هزار کلاس درس در دوره دبستان داریم که بخشی از آن مربوط به پایه اول ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستانهای استان تهران با اشاره به برگزاری آیین قدردانی از معلمان شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد: برنامه تقدیر از معلمان پایه اول ابتدایی در قالب برنامه تقدیر از معماران خشت اول شهر پردیس مانند سایر مناطق آموزشی شهرستانهای استان تهران برگزار و در این مراسم از ۱۴۴ معلم پایه اول تجلیل شد.

زنجانی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با تدابیر اتفاق افتاده کمبود نیروی انسانی و آموزگار نخواهیم داشت و در هفته های پایانی شهریور ما آمادگی شروع سال تحصیلی را در تمامی شهرستانهای استان تهران داریم.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح شهید همت توضیح داد: معلم های جدید الورود در قالب طرح شهید همت دوره توانمند سازی همکاران ابتدایی آغاز کردند و به موازات این برنامه طرح پودمان های دانشگاه فرهنگیان هم در حال اجرا است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستانهای استان تهران اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، امیدواریم در سال تحصیلی پیش رو فرآیند آموزش کاملا کیفی در مقطع ابتدایی استان پیگیری شود.

زنجانی به والدین دانش آموزان توصیه کرد: لازم است تمام اولیایی که دانش آموز پایه اول دارند و تا کنون برای ثبت نام فرزند خود اقدام نکردند،سریع تر به نزدیک ترین مدرسه در محدوده سکونت خود مراجعه و فرآیند پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی فرزند خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت معلمان در سال تحصیلی جدید یادآور شد: در سطح مناطق ۲ هزار معلم در آزمون استخدامی بخش آموزگاری جذب شدند و در سال ۱۴۰۳ دوره توانمند سازی آنها در جمع فرهنگیان در دست پیگیری است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: