ادامه اعتراضات با وجود تایید رسمی نتیجه انتخابات ونزوئلا

کدخبر: 2380490
خبرنگار:

با توجه به اعلام پیروزی مادورو توسط شورای ملی انتخابات ونزوئلا، رقیب او دست از مدعای خود نکشیده و همچنان خواستار شورش خیابانی بوده تا پیروزی مادورو را به چالش بکشند.

نسیم آنلاین: یکشنبه هفتم مردادماه انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا برگزار شد. مادورو در رقابت با گونزالس با کسب ۵۱.۲ درصد آرا پیروز انتخابات شد.

پس از اعلام رسمی پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، مخالفان با کلید زدن اغتشاش خیابانی در کاراکاس در تلاش برای ورود به ساختمان کاخ ریاست جمهوری با پلیس درگیر شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که شواهد نشان می‌دهد ادو گونزالس، نامزد حزب کارگر در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پیروز شده است.

بررسی‌ها نشان داد که مخالفان با استناد به نظرسنجی یکی از موسسات وابسته به سازمان سیای آمریکا مدعی تقلب در انتخابات شده‌اند.

 در درگیری‌های فردای روز اعلام نتایج، یک سرباز کشته ۴۸ نیروی ارتش و پلیس زخمی شدند. همچنین ۷۵۰ نفر دستگیر شدند.

همزمان با اعتراضات کشورهای روسیه، چین، کوبا و بولیوی ضمن تبریک به مادورو، مخالفت خود را با مداخله خارجی برای تشدید تنش‌ها در این کشور اعلام کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام همبستگی و حمایت قاطع از ملت و دولت ونزوئلا، اعلام کرد که ایران مخالف با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی این کشور است.

 سرانجام مسئول شورای انتخابات ملی ونزوئلا با تأیید پیروزیِ مادورو در انتخابات این کشور، اعلام کرد که از مجموع ۱۲ میلیون و ۳۸۶ هزار رأیِ شمارش‌شده، ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار رأی به مادورو و ۵ میلیون و ۳۲۶ هزار رأی به رقیب او اختصاص داشته است.

با توجه به اعلام پیروزی مادورو توسط شورای ملی انتخابات ونزوئلا، رقیب او دست از مدعای خود نکشیده و همچنان خواستار شورش خیابانی بوده تا پیروزی مادورو را به چالش بکشند.

ارسال نظر: