صدور حدود ۴۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سال 1402

کدخبر: 2380299

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که سال 1402 حدود ۴۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی صادر شد؛ این پروژه اکنون ۹۹ درصد پیشرفت دارد و تقریباً تکمیل شده است.

نسیم آنلاین: رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی با ارایه آماری از عملکرد این سازمان در حوزه نسخه الکترونیک گفت: سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی صادر شد.

خدابنده با یادآوری اینکه تمام دانش انجام این کار توسط مهندسان داخلی و شرکت های نرم‌افزاری ایرانی انجام شده است، اظهار داشت: سال گذشته در سفری به مالزی متوجه شدیم که در این کشور سیستمی شبیه به سیستم ما را خریداری کرده‌اند در حالی که خودشان فقط پشتیبانی آن را انجام می‌دهند در حالی که امروز ما نزدیک به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که خواهان مشارکت در انجام این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه در پروژه نسخه الکترونیک اطلاعات افراد بر پایه کدملی و شماره تلفن همراه فرد رهگیری می شود و به راحتی می توان جلوی تخلف و یا سوءاستفاده را گرفت، افزود: با کدرهگیری می دانیم که یک پزشک چه تعداد نسخه را برای یک بیمار صادر کرده است و یا تخلفات در چه مواردی است.

وی ادامه داد: در یک مورد با تخلفی برخورد کردیم که یک پزشک درپنج ۵ دقیقه ۵۰ نسخه را صادر کرده بود و یا یک پزشک ظرف ۱۰ دقیقه یک نسخه در استان اردبیل و یک نسخه در یک استان دیگر صادر کرده بود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه با سیستم نسخه الکترونیک این اطمینان به بیمه‌گذار داده شده است که تخلفاتی از این دست صورت نگیرد، اظهار داشت: اگر پرونده الکترونیک سلامت برای افراد تشکیل شود، پزشکان به سوابق بیمار در استفاده از داروها دسترسی خواهند داشت.

خدابنده به برنامه کاربردی «تامین من» اشاره کرد و گفت: در این برنامه حتی می توان ساعت و زمان مصرف دارو را مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در مورد بیماری‌های خاص این قابلیت وجود دارد که دیگر نیاز نیست فرد پرونده خود را انتقال دهد بلکه از طریق همین سیستم می‌تواند به راحتی داروهای مربوط به خود را دریافت کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: