نرخ بیکاری در ۲۶ استان تک رقمی شد

کدخبر: 2380297

وزیر کار با اعلام شکسته شدن رکورد کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳، ثبات اقتصادی، دیپلماسی فعال، افزایش سرمایه‌گذاری و هدایت نقدینگی به سمت تولید را از عوامل کاهش بیکاری در کشور برشمرد.

نسیم آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با تایید کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور از تک رقمی شدن آن در ۲۶ استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری سایر استان‌ها هم کاهش قابل توجهی داشته و هدفگذاری ما تا پایان سال رساندن نرخ بیکاری به عدد ۶.۹ درصد بوده است.

وی به شاخص‌های اشتغال ارائه شده در گزارش مرکز آمار ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش، رکوردشکنی نرخ بیکاری در فصل بهار صورت گرفته و نرخ بیکاری به عدد ۷.۷ درصد رسیده که بانک جهانی این نرخ را ۶.۶ درصد اعلام کرده است.

تازه‌ترین نتایج آمارگیری نیروی کار که مرکز آمار ایران در بهار امسال منتشر کرده نشان می‌دهد که ۴۱.۲ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌ و در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. همچنین ۴۴۰ هزار نفر به جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل افزوده شده است.

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری زنان، افزایش ۲.۴ درصدی سهم زنان فارغ التحصیل شاغل از کل زنان شاغل، کاهش ۰.۴ درصدی اشتغال ناقص، افزایش ۰.۲ درصدی نرخ مشارکت زنان، افزایشی شدن نرخ مشارکت اقتصادی در ۱۶ استان، افزایش خالص اشتغال به ۴۳۹ هزار و ۸۱۴ نفر و کاهش تعداد بیکاران به ۸۹ هزار و ۳۸۳ نفر از جمله دستاوردها و نتایج گزارش اخیر مرکز آمار ایران است.

پیش از این معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که هدفگذاری دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری و رساندن آن به زیر ۷ درصد تا پایان سال است

منبع: ايسنا
ارسال نظر: