تعداد تخلفات حادثه‌ساز رانندگی افزایش یافت

کدخبر: 2380496

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، از افزایش تعداد تخلفات حادثه ساز رانندگی از ۲۰ به ۲۲ مورد خبر داد.

نسیم آنلاین: به گفته سرهنگ محمدحسین ابراهیم پور، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، اواخر تیرماه امسال برابر مصوبه هیات وزیر دولت سیزدهم جدول جدید جرائم رانندگی ابلاغ شد و مبالغ جرائم افزایش یافت. در گذشته، ما ۲۰ تخلف حادثه ساز داشتیم که ارتکاب آنها، باعث کسب نمره منفی می‌شد که در حال حاضر، تعداد این تخلفات حادثه ساز، به ۲۲ تخلف افزایش یافته است.

ابراهیم پور درباره این دو تخلف جدید گفت: ما تخلفات مربوط به مصرف الکل و موادمخدر را به دو تخلف تفکیک کردیم. همچنین تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز را تا ۳۰،۴۰ و ۵۰ کیلومتر نیز تفکیک کردیم.

وی افزود: بر اساس بند یک ماده ۷ رسیدگی به تخلفات، رانندگانی که برای اولین بار تخلفات حادثه ساز را انجام دهند و ۳۰ نمره منفی کسب کنند؛ به مدت سه ماه گواهینامه شان توقیف می‌شود. اگر مجددا ۲۵ نمره منفی کسب کنند؛ برای ۶ ماه گواهینامه آنان توقیف می‌شود. 

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهورفراجا ادامه داد: اگر همین راننده مجددا این تخلفات را انجام دهد و ۲۰ نمره منفی کسب کند؛ گواهینامه برای یک سال ضبط می‌شود؛ سپس گواهینامه باطل می‌شود و بعد از یک سال، فرد باید برای دریافت گواهینامه از اول به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه و مراحل را طی کند. 

ابراهیم پور گفت: اگر فردی گواهینامه پایه یک داشته باشد؛ گواهینامه پایه یک باطل شده و گواهینامه پایه دو به فرد داده می‌شود. اگر گواهینامه پایه سه داشته باشد نیز گواهینامه کلا باطل می‌شود.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: