نخستین بارگیری خط آهن رشت کاسپین با ترانزیت ۶۰ هزار تنی

کدخبر: 2380151

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در نخستین محموله بار ترانزیتی، ۶۰ هزار تن اوره بارگیری و ترانزیت شده است، گفت: در این مرحله ۷ هزار تن از این محموله با تخلیه کشتی از مبدأ ترکمنستان، توسط خط ریلی به مقصد ترکیه ارسال می‌شود.

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران و با تبریک عید سعید غدیر عید ولایت با اشاره به افتتاح راه آهن رشت کاسپین که هفته گذشته به بهره برداری رسید، اظهار کرد: بعد از شروع به کار رسمی طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خطوط ریل سراسری، نخستین محموله ترانزیتی از طریق منطقه آزاد انزلی بارگیری و انجام شد.  

وی با بیان اینکه در نخستین محموله بار ترانزیتی، 60 هزار تن اوره بارگیری و ترانزیت شده است، گفت: در این مرحله 7 هزارتن از این محموله با تخلیه کشتی از مبدأ ترکمنستان، توسط خط ریلی به مقصد ترکیه ارسال می‌شود. 

به گفته سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی، این محموله به صورت حمل و نقل دریایی در طول دریای کاسپین، با پهلوگیری در اسکه رو رو مجتمع بندری کاسپین و انتقال کالا از طریق خطوط ریلی به کشور ترکیه انجام شده که این خط ریلی باعث ایجاد مسیرهای ترانزیتی جدید با محوریت منطقه آزاد انزلی مابین کشورهای منطقه می‌شود. 

وی با بیان اینکه این اقدام بخشی از برنامه دیپلماسی ترانزیتی این سازمان است، افزود: برنامه کاری از سوی دو معاونت اقتصادی و بندری سازمان در راستای اجرای اقدامات راهبری کشورمان در بهره برداری حداکثری از مزیت‌های ترانزیتی و توسعه مناسبات کشورمان با کشورهای همسایه در حال انجام است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر: