خیز سازمان ملل برای قرار دادن اسرائیل در لیست سیاه «کودک‌کش‌ها»

کدخبر: 2379987

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع مطلع مدعی شد آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل به اطلاع مقام‌های این رژیم رسانده که قصد دارد اسرائیل را در فهرست سیاه کشورهای کودک‌کش قرار دهد.

این رسانه حدود ۱۰ روز پیش هم گزارش داده بود که سازمان ملل در حال تهیه قطعنامه‌ای است که اسرائیل را محکوم می‌کند و از آن به عنوان «سازمانی که کودکان را می‌کشد» یاد می‌کند.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که طرح سازمان ملل برای قرار دادن اسرائیل در فهرست سیاه باعث نگرانی مقام‌های این رژیم شده است.

حماس پیش از این به مناسبت روز جهانی کودکان قربانی خشونت از سازمان ملل خواسته بود اسرائیل را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد. 

حماس تاکید کرد: تداوم سکوت و ناتوانی بین‌المللی در جرم‌انگاری جنایات اشغالگران و تجاوزات روزافزون آنها در حق کودکان فلسطینی، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است.

وزارت بهداشت غزه روز گذشته در جدیدترین آمار خود اعلام کرد در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر به بعد ۳۵ هزار و ۵۵۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۲ هزار و ۹۵۹ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس
ارسال نظر: