مرگ ۳۹۴ نفر بر اثر غرق شدگی در تابستان پارسال

کدخبر: 2380439

در تابستان سال گذشته ۳۹۴ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با تابستان سال قبل از آن که تعداد تلفات غرق شدگی ۵۵۶ نفر بود، ۲۹.۱ درصد کاهش یافته است.

نسیم آنلاین: در تابستان سال گذشته آمار تلفات غرق شدگی با کاهش قابل توجهی مواجه بود. در این فصل ۳۹۴ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با تابستان سال قبل از آن ۲۹.۱ درصد کمتر شده است.

در سال گذشته هزار و ۱۴ نفر شامل ۸۴۸ نفر مرد و ۱۶۶ نفر زن بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد تلفات هزار و ۱۵۲ نفر بود، ۱۲ درصد کاهش یافته است. در این مدت استان‌های خوزستان با ۱۴۴، مازندران با ۱۱۸ و اصفهان با ۷۷ فوتی بیشترین تلفات غرق شدگی را در سال گذشته داشته‌اند.

برابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته بیشترین تعداد تلفات غرق شدگی در مرداد ماه با ۱۵۹ و کمترین آن با ۳۶ فوتی در بهمن ماه ثبت شده، بیشترین رشد آمار تلفات غرق شدگی نیز مربوط به دی ماه با ۶۹ فوتی و ۸۱.۶ درصد رشد آمار نسبت به دی ماه سال قبل از آن است.

همچنین از آنجا که حدود ۲۱.۱ درصد از تلفات غرق شدگی سال ۱۴۰۲ مربوط به استخرهای کشاورزی است و رشد ۲۸.۱ درصدی نیز در مقایسه با سال قبل از آن داشته، رعایت اصول ایمنی و فنی و کارشناسی در این بخش ضروری است تا به این واسطه میزان تلفات در این بخش کاهش یابد.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: